مشکلات تردد کامیون های سنگین در روستاهای شهریار
خبرگزاری بسیج: تردد کامیون های سنگین و تریلرها از میدان نماز شهریار تا اتوبان ساوه باعث ایجاد مشکلات ترافیکی ومعضلات اجتماعی برای ساکنان شش روستای این مسیر شده است.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۶۹
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴

 روزانه بالغ بر 150 کامیون  سنگین به دلیل کوتاهی مسیر و فقدان پلیس راهور از میدان نماز وارد جاده روستایی شده و با عبور ازمیان  شش روستای دیناراباد، رزکان ، اسکمان ، الورد، دهشاد بالا و دهشاد پایین با جمعیتی بالغ بر بیست هزار نفر وارد اتوبان ساوه می شوند.

بروز تصادفات متعدد، ترافیک سنگین، آلودگی زیست محیطی، تخریب آسفالت جاده و سلب آسایش روستاییان از عمده مشکلات تردد این کامیون هاست.

وجود مدارس مختلف در حاشیه جاده و نبود پیاده رو، خطر تصادف برای دانش آموزان ومردم را به شدت افزایش داده و روستاییان از این موضوع نگران هستند.

مهندس علی بغدادی دهیار روستای رزکان در این خصوص گفت: جاده روستایی موجود ظرفیت تردد و توقف این کامیون های سنگین را ندارد و به دلیل بافت قدیمی روستاها، امکان تعریض و آزاد سازی جاده نیز مهیا نیست و در نتیجه ترافیک سنگین و معضلات اجتماعی را برای روستاییان ایجاد کرده است.هرچندطرح ساماندهی و اصلاح معابر و احداث پیاده رو پیگیری می شود اما لازم است اداره راه و شهرسازی و پلیس راهور نیز به این موضوع وارد شده و با پیگیری طرح های مختلف از جمله احداث کمربندی و یا استقرار پلیس راهور به حل این مشکل قدیمی روستاییان رسیدگی کنند.

محمود غلامی /شهریار

ارسال نظرات