خبرهای داغ:
جمالی پور عنوان کرد: همفکری مسوولین با مردم نیاز امروز جامعه است که موجب توسعه پایدار و پیشرفت کشور در تمام عرصه ها می شود.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۷۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور، استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور مجتبی زینی وند معاون وزير و رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش برگزار شد بیان کرد: توجه به دین موجب رسیدن بهتعالی انسانی شده و وحدت بین مردم و مسوولین موجب توسعه کشور می شود. 

 

وی با توصیه به مسوولین مبنی بر تعامل و همفکری با مردم گفت: همفکری مسوولین با مردم نیاز امروز جامعه است که موجب توسعه پایدار و پیشرفت کشور در تمام عرصه ها می شود. 

 

استاندار قزوین اظهار کرد: هیچ حکومتی بدون مشورت مردم پایدار نمی ماند و هیچ جامعه ای بدون مردم، نمی تواند دوام داشته باشد. امر مشورت و انسجام یک امر اساسی است که باید همه به آن توجه کنند چرا که سرچشمه مشکلات کشور، عدم مشورت است.

 

جمالی پور عنوان کرد: سهم مشارکت مردم در تامین منابعی که باید رفاه و توسعه آنها را رقم بزند کم است به گونه ای که میزان مشارکت مردم در امر مالیات کمتر از ۷ درصد است این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته سهم مشاذکت مردمی نزدیک به ۴۰ درصد است و این امر یعنی ما نتوانسته ام اعتماد عمومی برای مشارکت عمومی ایجاد نماییم.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز نقدینگی در کشور نسبت به سال های گذشته ۶ برابر شده و اگر بخواهیم جامعه پویا و توسعه مناسب رقم بخورد باید به دنبال افزایش آن باشیم.

 

وی با اشاره به سهم حوزه آموزش و پرورش در مشارکت ها افزود: اموزش و پرورش بستر توسعه است و انسان ها به عنوان محصول این بستر می باشند که باید در این بستر رشد یابند تا حاصل آن موجب توسعه شود. 

 

مدیر ارشد اجرایی استان خاطرنشان کرد: ما هنوز به این دغدغه نرسیدیم که بحث آموزش و پرورش باید در اولویت امور باشد باید بدانیم اگر اولویت دولت، صنعت  و فرهنگ، آموزش نباشد به توسعه صنعتی، فرهنگی، مذهبی نخواهیم رسید و ثمره اصلی حاصل نخواهد شد مگر وقتی که همه احساس مسوولیت و مشارکت کنند که نیازمند یک عزم عمومی می باشد.

 

جمالی پور با اشاره به وظایف شوراهای آموزش و پرورش یادآور شد: یکی از وظایف شوراهای آموزش و پرورش ایجاد حساسیت در جامعه است که امر آموزش را عمومی و نسبت به این دغدغه حساس باشند. امروز در حوزه آموزش و پرورش با یک خطر جدی مواجه ایم. ما صرفا به بحث آموزش می پردازیم در حالیکه باید به امر تربیت بسیار اهمیت دهیم و این یکی از وظایف سنگین امروز ما می باشد. در واقع موضوع آموزش و پرورش یک وظیفه وزارتخانه ای نیست بلکه وظیفه همگانی است و نیازمند مشارکت است.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها