سعید جلیلی در گردهمایی جنبش استادی در دانشگاه تهران:
سعید جلیلی در گردهمایی جنبش استادی گفت: امروز وحدت و قدرت ملی ما ارتفاع چشمگیری پیدا کرده است. قاسم سلیمانی بزرگترین عملیات زندگی‌اش را بعد از شهادتش انجام داد و این عملیات با نام قاسم بسیاری از پیروزی‌ها را برای ملت ما محقق کرد.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۸۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی در گردهمایی بزرگ جنبش استادی در دانشگاه تهران گفت: در رسانه‌ها و فضای دیپلماتیک آمریکایی‌ها پیام‌هایی را از طرق مختلف ارسال کردند مبنی بر اینکه اگر ایران بخواهد پاسخی به ترور سردار سلیمانی بدهد با پاسخ محکم تر از سوی آمریکا مواجه خواهد شد.

به پشتوانه قدرت مردم، دشمن سیلی خورد و جرات اقدام پیدا نکرد

جلیلی عنوان کرد: برخی رسانه‌ها با تهدید بیان کردند که این پیام آمریکایی‌ها تنها یک ادعا نیست و برخی با نگاه به ظاهر خیرخواهانه می‌گفتند این پیام را جدی بگیرید. در این شرایط آمریکایی‌ها پاسخ محکمی از ایران دریافت کردند. پاسخی مستقیم  با اعلام رسمی جمهوری اسلامی ایران، این پاسخ به لحاظ امنیتی و سیاسی یعنی " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تحلیل کشورهایی که پیام می‌آوردند پس از این رویداد اهمیت دارد. اینکه آمریکایی‌ها نتوانستند کاری انجام دهند مرهون عملیات بزرگی بود که شاید این عملیات را بتوان بزرگترین عملیات قاسم سلیمانی نامید.

وی ادامه داد: قاسم در حیات خود عملیات‌های زیادی انجام داد اما بزرگترین عملیات زندگی‌اش را بعد از شهادتش انجام داد. این عملیات با نام قاسم بسیاری از پیروزی‌ها را برای ملت ما محقق کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در ادامه ضمن بیان اینکه حباب‌های غلطی که دشمنان ساخته بودند از بین رفته است، گفت: دشمن ۴۰ سال تلاش می‌کرد این تفکر را القا کند که ملت ایران از انتخاب اسلام و انقلاب پشیمان است و به دنبال این بود که نشان دهد مردم تنها دغدغه معیشتی دارند و می‌خواهند کشور از مسایل منطقه دست بردارد. این مسئله را در شعارهای دهه اخیر می‌شد دید. آنها تمام سرمایه‌های رسانه‌ای شان را بر این محور گذاشتند.

وی افزود: در برابر حیرت دشمن، همگان بعد از سال‌ها تبلیغات قوی آمریکایی‌ها، ملتی را دیدند که برای تکریم شخصیتی که بعد غالب او منطقه ای بوده و ویژگی بارز شخصیتی‌اش حضور در عرصه های انقلاب اسلامی بوده است قیام کردند.

جلیلی ادامه داد: همگان دیدند حرف‌های آمریکا یاوه‌ای بیش نیست و برای قاسم سلیمانی یک تکریم کم‌نظیر در کشور صورت گرفت که قابل انکار نبود و ملت بعد از ۴۰ سال نشان دادند که پای انقلاب خود ایستاده‌اند و به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب هنوز زنده است. همه دیدند که ملت برای همیشه و بیش از همیشه دشمنی‌های آمریکا برای او ثابت شده است.

وی با بیان این مورد که اقدامات آمریکا نشان‌دهنده دشمنی با ملت است و در این مسیر متوسل به ترور شده و با کمال وقاهت مراکز فرهنگی ملت را نیز تهدید به انهدام کرد، گفت: باید سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌شد تا چهره آمریکا اثبات شود. این عملیات بزرگی بود که نشان داد آنها که ادعا داشتند باید فضای باز اینترنت ایجاد شود حتی از عکس‌های یک شهید هم ترسیدند. در کمتر از یک هفته با بطلان ادعاهای غلط و دروغ، یک حماسه بزرگ ظهور پیدا کرد. حماسه‌ای ملتی که به صورت متحد، محکم  و مقاوم ظهور پیدا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان آنکه با پشتوانه قدرت مردم، دشمن سیلی خورد و جرات اقدام پیدا نکرد گفت: دنیا دید وحدت مردم تولید قدرت و امنیت می‌کند و دشمن سیلی خورده حتی برای یک هفته هم نتوانست بغض خودش را نگه دارد.

وی ادامه داد: قدرت واقعی مردم در این اتحاد ظهور پیدا کرد و نشاندهنده آنست که انقلاب در گام دوم خود با قدرت به پیش می‌رود. هیچ رسانه‌ای نمی‌توانست انکار کند که ملتی با این شکوه، قهرمان ملی خود را تکریم کند. حاج قاسم امروز نماد همبستگی ملی در برابر دشمن است و این نماد برای همیشه در حافظه تاریخی ملت خواهد ماند.

جلیلی اظهار کرد: پژواک صدای آنان که از قاسم سلیمانی بد بگویند، قطعا پژواک صدای دشمن است. این اجتماع بزرگ ملت در گرامیداشت سردارش قابل احترام است. ملت ما قدر داشته‌های خود را به خوبی می‌داند و سرمایه ملی مانند حاج قاسم سلیمانی با حرف چند نفر به هم نخواهد ریخت؛ ملت ما  در فقدان این سرباز مدافع وطن اشک ریختند و این فرآیند حضور مردم واقعی است.

نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی ضمن اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری و تسلیت به خانواده بازماندگان سانحه هواپیمایی، بیان کرد: این عزیزان از دست رفته امیدها و نماد ملت و سرمایه کشور بودند و تقدیر این گونه رقم خورد. باید در نظر داشت که این افراد و خانواده‌های آنها دغدغه امنیت و عزت کشور را داشته‎‌اند و نباید بگذاریم دشمن این مسئله را دستاویزی برای افتخار زدایی قرار دهد. این ملت حماسه بزرگی انجام داد حال آنکه دشمن فهم صحیحی از ملت ما ندارد و نمی‌داند که با یک حرکت حماسه به این بزرگی به هم نخواهد ریخت و ملت ایران سرمایه های خود را می شناسد.

وی ادامه داد: ملت سپاه پاسداران را می‌شناسد ، ۴۰ سال است نیروهای سپاه همه تلاش‌شان جلوگیری از خدشه بر امنیت این سرزمین بوده است.  سپاه پاسداران سرمایه ملت در دفاع از استقلال و آزادی و تمامیت عرضی کشور است. مردم ما امروز برای حاج قاسم ناله می‌کنند چون آنها واقف هستند که سرمایه بزرگی را از دست داده‌اند، سرمایه‌ای که دشمن با چند پروپاگاندای رسانه‌ای نمی‌تواند این سرمایه را صفر کند. آنها در فهم ملت ایران عقب مانده‌اند، در فهم و تحلیل عقاید و رفتار و آرمان‌های ملت ما عقب هستند.

وی افزود: قدرت و وحدت سرمایه ملت و باعث ایجاد عزت در کشور است و باید حفظ شود و نباید اجازه داد کسانی دستاویزهایی ایجاد کرده و بر آن مبنا سرمایه ها را هدف قرار داده  و به این سرمایه‌ها پنجه بکشند. بزرگترین تکریم برای قهرمانان ملی ما اینست که سرمایه‌های کشور حفظ شود، امروز وحدت ملی و قدرت ملی ما ارتفاع چشمگیری پیدا کرده و دشمن تلاش دارد آن را تضعیف کند.

 

ارسال نظرات