سید مرتضی علوی
گفتگو با نخبه بسیجی سپاه شهرستان سامان؛
نخبه بسیجی سامانی گفت: توکل به خداوند و پشتکار و برنامه ریزی صحیح، رمز موفقیت در کار هاست است.
کد خبر: ۹۲۰۸۲۸۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

 به گزارش خبر  گزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری؛  بر آن شدیم تاگفتگوی خبری با یکی از بسیجیان نخبه ومخترع شهرستان سامان داشته باشیم که این گفتگو را با هم مرور می کنیم...

لطفا خودتان را معرفی کنید؟ امیرحسین شیخ شورابی متولد 1380 وساکن در دهستان شوراب صغیر از توابع شهرستان سامان هستم.

در چه رشته ای تحصیل کرده اید؟ در رشته برق صنعتی  فارغ التحصیل شدم و امسال هم در آزمون سراسری  شرکت خواهم کرد .

از افتخاراتی که تا به امروز در زمینه های علمی و ... کسب کرده اید برایمان بگویید؟امسال در جشنواره مخترعین استان  چهارمحال و بختیاری که همزمان باگرامیداشت هفته پژوهش بود موفق به کسب عنوان اختراع برتر در بین اختراعات ثبت شده و رسیده به دبیرخانه جشنواره، شدم .

اختراع ثبت شده شما در چه زمینه ای است ؟اختراع اینجانب با عنوان لاستیک اعلام کننده خودکار پایان دوره مصرف لاستیک خودرو به ثبت رسیده است و این امکان را به رانندگان می دهد که زمان اتمام دوره مصرف لاستیک را بدون نیاز به وسیله خاصی متوجه شوند، همچنین نحوه عملکرد این اختراع به گونه ای است که با اتمام دوره مصرف لاستیک ،سطح لاستیک خودرو به طور خودکار و بدون دخالت دست به رنگ قرمز در می آید  و راننده متوجه می شود زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است .

رمز موفقیت خود را مدیون چه چیزهایی می دانید ؟

مهمترین رمز موفقیت هر فردی توکل بر خداوند و بعد هم دعای والدین و علاقه و پشتکار خود شخص می باشد البته این را بگویم که من هنوز خودم را یک فرد موفق نمی دانم انشاءالله در آینده اگر به اهدافم برسم شاید بتوانم خود را موفق بدانم.

آیا ورود شما به بسیج در کسب موفقیتهایتان، اثری داشته است؟
به نظر من بسیج به عنوان یک تشکیلات مردمی در عرصه های مختلف کشور ورود داشته است،من هم به عنوان عضو کوچکی از این تشکیلات احساس می کنم با ورود به بسیج هدف پیدا کرده ام و همیشه به این معتقد بوده ام که در جمع افراد متعهد و مقید بودن خیلی خوب است ، فلذا بر خود واجب دانستم به مجموعه بسیج ،
ارتش بیست میلیونی بپیوندم و از زمانی هم که عضو بسیج شدم احساس می کنم به خیلی دانسته های علمی وفرهنگی و بصیرتی –سیاسی آگاه شده ام.

در زمینه علمی و تخصصی چه اقدامات دیگری را انجام داده ودر دست اقدام دارید ؟

بنده سه اختراع دیگر هم در دست اقدام دارم که اولین آن دستگاه تنفس زیر آب به مدت 10 دقیقه بدون نیاز به کپسول های بزرگ است .

دومی دستگاه خودکار کشیدن دندان و بدون نیاز به زور فیزیکی و به صورت هیدرولیکی  می باشد.

،سومین اختراع هم برس و شانه برای موهای سر که به صورت خودکار ژل و روغن  مورد نظر را بر موی سر می مالد ونیازی به کشیدن دست و مالش دست بر روی موهای سر نیست .

چه موانع و مشکلاتی برسر راه  شما وجود دارد ؟

1-بالا بودن هزینه ای تولید و ثبت اختراع

2-عدم حمایت شرکت ها و نهاد های دولتی از طرح های پیشنهادی

کلام آخر

در جامعه امروز و در کشور ایران با توجه به اینکه این کشور روزبه روز در زمینه های مختلف در حال رشد است و از آن طرف دشمنان هم از پا نمی نشینند و از هر ترفندی جهت از بین بردن آسایش و امنیت این مردم استفاده می کنند همه ما ایرانیان مخصوصا قشر جوان باید با چشمانی باز و با بصیرت و آگاهی راه را از چاه تشخیص دهیم و به آنان مجال دخالت و توطئه ندهیم و همیشه گوش به فرمان رهبر مقتدرمان و در خط او باشیم چرا که سخنان و رهنمودهای معظم له چراغ راهنمان است و با توکل بر خدا و توان جوانان مومن و انقلابی در بحث خودکفایی کشور و پیشرفت آن قدم برداریم.

ارسال نظرات