مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: حضرت فاطمه (س) واسط فیض الهی است و تمام عرفا و اولیای الهی اگر بخواهند از فیض و عنایت پروردگار بهره ببرند واسطه‌اش حضرت زهرا (س) است.
کد خبر: ۹۲۰۸۳۱۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در همایش علما و روحانیون شهرستان سنندج که امروز، ۲۴ دی‌ماه در مجتمع نور سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه فاطمه زهرا مظهر تمام صفات و اسماء الهی است، اظهار کرد: آن بانوی بزرگ در منزلت و مرتبتی قرار دارد که پیامبر اکرم (ص) با فروتنی و تواضع در برابر آن شخصیت بزرگوار رفتار می‌کند.


وی به بوسیدن دست حضرت فاطمه (س) توسط پدر گران‌قدرش اشاره کرد و افزود: پیامبر منزلت، شخصیت و تجلی فاطمه را می‌داند و در برابر عظمت کبریای الهی دست این بانو را می‌بوسد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: تکریم پیامبر و ابراز نهایت فروتنی در برابر فاطمه نه به دلیل اینکه دختر اوست بلکه به دلیل شناخت پیامبر از شخصیت آن بانوی بزرگوار است.


وی بیان کرد: حضرت زهرا (س) واسط فیض الهی است و تمام عرفا و اولیای الهی اگر بخواهند از فیض و عنایت پروردگار بهره ببرند واسطه‌اش حضرت فاطمه زهرا (س) است.


حجت‌الاسلام حاتمیان افزود: شخصیت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) در مرحله‌ای از کمال، معرفت و عرفان قرار می‌گیرد که بر اساس روایات معیار و ملاک غضب و رضای الهی غضب و رضای فاطمه (س) است.


وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی با شهادتش موج عظیمی در کشور اسلامی ما ایجاد کرد و دیدیم که چگونه فضای کشور، نگرش، دل‌ها و اذهان امت اسلامی را به سمت شهادت، ایمان، مجاهدت، عزت و کرامت سوق داد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به تشابه حاج قاسم سلیمانی با شهید چمران و شهید بهشتی ادامه داد: روح مطهر شهید سلیمانی فضای کشور اسلامی را عطرآگین کرد و قلب و ذهن آحاد ملت ایران و مسئولان، متوجه فضیلت و ارزش‌های آسمانی وی شد.


وی با اشاره به اینکه شخصیت حاج قاسم مصداق عینی فراز‌هایی از نهج‌البلاغه در مورد پارساییان است، گفت: قدرتمند بودن در دین‌داری و متعهد و پایبندی به ایمان، باور و اعتقاد خود از ویژگی‌های پارساییان است و این افراد چنان ایمان باصلابتی دارند که ایمان مستحکم، آن‌ها را در یک مسیر مستقیم استوار می‌دارد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: دوراندیشی حکیمانه و نگرش و بینش الهی، ایمان راسخ، عظمت و تجلی جلال پروردگار در دل‌های آن‌ها از دیگر شاخصه‌های پارساییان بوده که تمام آن‌ها در وجود شهید سردار سلیمانی وجود داشت.


حجت‌الاسلام حاتمیان یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی در دنیا به رشادت، جهاد، فرماندهی، شجاعت، بدون هیچ تکبر و خودنمایی شهره آفاق بود و با نهایت فروتنی به مبارزه ادامه داد و برای آرامش مردم خود را به‌سختی می‌افکند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات