نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت سرداران و 2 هزار شهید استان بوشهر گفت: استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است.
کد خبر: ۹۲۰۸۳۴۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا هیچ گاه در کتاب تاریخ فراموش نمی ­شود چون شهید جاودانه است و شهادت پرسودترین و ارزشمندترین ارتحال انسان از دنیای فانی به دنیای باقی است.

استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است

وی تصریح کرد: شهادت بال عروج انسان از خاک به افلاک است و واقعاً اگر ارتحال انسان از دنیا با شهادت نباشد متضرر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اذعان کرد: شهید برای خود عزت، برای خانواده­اش افتخار، برای ملتش اقتدار و برای دینش احیاء می­ آفریند و به همین دلیل است که خداوند شهید را در قران در صف آسمانیان و عرشیان برمی ­شمرد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به تاریخچه مقاومت و استکبارستیزی در استان بوشهر گفت: استان بوشهر از دیرباز سرزمین دیانت، مقاومت، بصیرت و استکبارستیزی بر اساس مبنای دین بوده و تاکنون بر محور ولایت مداری حماسه ­ها آفریده است.

استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است

وی افزود: استان بوشهر علاوه بر این که با تجاوز غرب مبارزه می ­کرد ملجأ و مأوای مردم خلیج فارس هم بود چنان که با حمله پرتقالی­ ها، مردم مسقط به بوشهر پناه آوردند و در جزیره نخیلو ساکن شدند و از آن جا علیه استعمار پرتقال فعالیت می­ کردند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: تاریخ مبارزات ضد استعماری مردم استان بوشهر به بیش از 5 قرن می ­رسد به طوری که استعمار خبیث انگلیس 4 بار به استان بوشهر حمله کرد اما عالمان بزرگ چون حضرات آیات آل عصفور، علامه بلادی، سید علی نقی دشتی، مجتهد بحرانی، مجتهد برازجانی و سید مرتضی اهرمی حکم به وجوب دفاع دادند و سردارانی چون احمد خان، باقر خان تنگستانی، رئیس علی دلواری، زائر خضر خان اهرمی و غضنفرالسلطنه برازجانی با کمک مردم این منطقه چون سدی محکم مقابل استعمار انگلیس ایستادند و یک وجب از آب و خاک این مملکت را به بیگانگان ندادند.

آیت الله صفایی اضافه کرد: این افتخار استان بوشهر است که در برابر استعماری که جغرافیای سیاسی کشورها را بر هم می زد ایستادند و نگذاشتند ایران از طریق جنوب مورد تعرض قرار بگیرد.

مردم بوشهر تجسم عینی ولایت ­مداری، مقاومت و استکبارستیزی هستند

وی تأکید کرد: در استان بوشهر نه تنها مردان بلکه زنان نیز سابقه مبارزه با استعمار دارند به طوری که وقتی انگلیسی ­ها به لرده دشتستان حمله کردند زنان این منطقه انگلیسی ­ها را شکست دادند به همین علت است که می ­توان به راحتی گفت که مردم استان بوشهر تجسم عینی ولایت ­مداری، مقاومت، استکبارستیزی و بصیرت هستند.

صفایی اذعان کرد: اکنون تمام کشورهای غربی که به استان بوشهر طمع داشتند تنها یک اثر در این استان دارند و آن گورستان ننگشان است به طوری که امروز استعمار انگلیس از نام بوشهر و شهید رئیس علی دلواری بر خود می­ لرزد و لازم است که بدانند سراسر استان بوشهر رئیس علی دلواری است.

وی گفت: تمام نیروهای مسلح و مردم استان بوشهر در دوران دفاع مقدس از آب و خاک کشور دفاع و به جبهه ­ها نیرو اعزام کرده و از حریم دین و میهن دفاع کردند و امروز هم با تمام قوا از نظام اسلامی دفاع می ­کند به طوری که در تمام این عرصه­ ها شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که به راحتی می ­توان گفت استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: اگر دشمنان انقلاب اسلامی و مزدوران داخلی آن ­ها بخواهند به انقلاب و ولایت تعرض کنند تمام مردم استان بوشهر از ولایت و انقلاب اسلامی دفاع می­ کنند چرا که ما از متون فاخر دین آموخته­ ایم که لازم است در مدار منظومه ولایت باشیم تا مصون بمانیم و هر کس از ولایت فاصله گرفت دچار گمراهی شد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری تصریح کرد: آمریکا سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار و نماد مبارزات ضد تروریستی را ترور کرد و نشان داد که در جبهه تروریسم قرار داشته و سرچشمه ترور در جهان است.

وی تأکید کرد: امروز کسانی که می­ خواهند سپاه را تضعیف کنند لازم است بدانند قلب ­های ایرانیان و مسلمانان به نام مقاومت و سپاه می ­تپد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: امروز حمایت از سپاه و تقویت آن واجب و تضعیف آن حرام است و دشمنان نیز لازم است بدانند که با ترور سپهبد سلیمانی و تضعیف سپاه نمی ­توانند نظام را تضعیف کنند چرا که تمام ایران، پاسدار هست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات