خبرهای داغ:
مشاور عالی وزیر کشور

مشورت و تعاون دو عامل توسعه کشور است/حضور 25 میلیونی در مراسم تشییع سردار سلیمانی،نشان از جایگاه والای شهید دارد

حجت الاسلام اکرمی عنوان کرد: دو عامل مشورت و تعاون موجب پیشرفت و توسعه کشور می شود و در کنار این عامل از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده نماییم
کد خبر: ۹۲۰۸۵۹۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای حادثه هواپیمایی با حضور حجت الاسلام اکرمی مشاور عالی وزیر کشور، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و مسوولان دستگاه ها و ارگان های استانی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام اکرمی در خصوص ویژگی های حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: حضرت زهرا بانویی بزرگ بود که صابر و راضیه بودن از خصوصیات این بانوی شهیده بود.

وی گفت: ما با یک حادثه ویژه مواجه شدیم. ما سراغ نداریم که عزیزی از دست برود از هر قشر و طیفی، که بیست و پنج میلیون تشییع کننده در مراسم حضور داشته باشد و همچنان آوازه او اعلام شده و جایگاه وی مدام تبیین شود. خداوند محبت این شهید را در دلها نهاد و مردم از هر قشری همه در صحنه حاضر شده و برای وی طلب رحمت کردند.

مشاور عالی وزیرکشور اظهار کرد: هرکه با خدا باشد، خدا نیز در بین جامعه به وی عزت می بخشد و به گونه ای می شود که صحنه ای حماسی در مراسم وی خلق می شود.

حجت الاسلام اکرمی عنوان کرد: حادثه هواپیمایی که پیش آمد، مشکلات زیادی وجود دارد و فرد خطا نکرده وجود ندارد و انسان جایز الخطاست. پذیرش اشتباه انسان را کوچک نمی کند و عذرخواهی جایگاه انسان را خاص تر می کند.

وی با اشاره به اقدامات دوران قبل و بعد از انقلاب افزود: اگر چهل ساله قبل از انقلاب را با چهل ساله اول انقلاب مقایسه کنیم، خواهیم دید که در این مسیر، ما نه درجا می زنیم و نه عقب گرد می رویم. ما در پزشکی رتبه اول منطقه و در جهان رتبه چهاردهم را داریم و از نظر اقتصادی می توانیم کشور خود را اداره کنیم. در سال 97 فروش نفت به حداقل رسیده اما اگر جلو فرار مالیاتی را بگیریم که بین 15 تا 30 هزار میلیون تومان است و مالیات را به اداره مملکلت و درآمد نفت را به موارد ملی کشوری اختصاص دهیم می توانیم بدون کمبود بودجه، کشور را اداره کنیم.

مشاور عالی وزیر کشور تصریح کرد: کشور ظرفیت و استعدادهای فراوانی دارد. امروز سیل سیستان هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرده اما این سیل می تواند منبع برکت نیز باشد به گونه ای که سیل خوزستان پنج هزار میلیارد تومان برکت درآمد برنج داشته است.

حجت الاسلام اکرمی اضافه کرد: با توجه به جمعیت 94 و نیم درصدی باسواد کشور، قیاس دوران قبل و بعد از انقلاب ملموس تر است و امروز در سراسر کشور پزشکی توزیع شده و درمان بیماری ها یک مساله بسیار عادی است. همچنین امروز خدماتی همچون گاز، آب، برق و ارتباطات در سراسر کشور وجود دارد و با وجود نبود درآمد نفت، در طول هر هفته در کشور، افتتاحیه های زیادی وجود دارد که حاصل بودجه ملی و عمرانی است.

وی ادامه داد: ما یک درصد جمعیت دنیا هستیم اما هفت درصد منابع کشور را در جهان داریم. یک میلیون و 600 هزار کیلومتر مساحت کشور است و اگر انرژی خورشیدی را در نظر بگیریم بدون آلودگی، هفتاد هزار مگاوات برق می توانیم برق تولید کنیم.

مشاور عالی وزیر کشور اضافه کرد: در هر نهادی از شهرداری و استانداری و هر دستگاه دیگری، اتاق فکری ایجاد شود و هرکسی فکر جدیدی دارد در اتاق فکر مطرح کنیم. چرا باید واردات بالا داشته باشیم که لوازم التحریر تا سه درصد لوازم پزشکی که سی درصد بودجه را شامل می شود.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: دو عامل مشورت و تعاون موجب پیشرفت و توسعه کشور می شود که در کنار این عامل از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده نماییم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها