رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت کافی دارد که نخستین استان کشاورزی هوشمند در کل کشور شود گفت: ۳۰ هزار مهندس بسیجی تولید و پوشش پنج اقلام اساسی کشور به‌ویژه گندم، برنج و جو را عهده‌دار شدند.
کد خبر: ۹۲۰۸۶۱۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمدرضا جهانسوز پیش از ظهر امروز در مراسم شکرگزاری برداشت برنج در سالن اجتماع ناجا رشت با تأکید بر رسیدن به خودکفایی گندم اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئله کشاورزی در رأس امور است، امر خودکفایی در تولید برنج تکلیف قانونی، ملی و شرعی همه ما است.

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی ما و کشورهای اسلامی دارای چالش‌های بسیاری درباره واردات هستند، عنوان داشت: سالانه بین ۱۹ تا ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی داریم و سال گذشته ۹ میلیارد دلار محصولات استراتژیک تولید کردیم که این ارقام بسیار بالا است.

وی درباره اقدامات بسیج مهندسان کشاورزی در راستایی رسیدن به خودکفایی در تولیدات محصول استراتژیک برنج تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات علمی، آموزش توانمندسازی، ایجاد سامانه‌های عملیاتی، افزایش بهره‌وری، شناسایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی ازجمله این اقدامات است.

جهانسوز با تأکید بر اینکه استان گیلان ظرفیت کافی دارد که نخستین استان کشاورزی هوشمند در کل کشور شود، افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و شرایط و ظرفیت‌های استان گیلان، حماسه کشاورزان گیلان در پایداری کشاورزی ایران در رکن اساسی و اصلی به‌عنوان یک برگ زرین قرار گیرد که نیازمند حمایت استانداری گیلان هستیم‌.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که بسیج کشاورزی با ۳۰ هزار مهندس بسیجی تولید و پوشش پنج اقلام اساسی کشور به‌ویژه گندم، برنج و جو را عهده‌دار شوند، گفت: بسیجیان ملزم هستند سراغ کارهای اساسی و بزرگ روند و کشاورزان و مسؤولان گیلان و مازندران باهم میثاق نامه‌ای داشته و به کشور اعلام کنند که تا سه سال آینده کشور را درزمینهٔ برنج به پایداری قوی خواهند رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات