خبرهای داغ:
مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور تأکید کرد
مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور اهمیت ویژه توجه به وضعیت بهداشتی مددجویان به دلیل داشتن رفتارهای پر خطر و اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: تست رپیددر سال گذشته در زندان‌های کشور به صورت گسترده برای غربالگری این بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۰۸۶۶۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

لزوم توجه ویژه به وضعیت بهداشتی مددجویانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر مهرزاد تشکریان مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور در سفر دو روزه خود به استان همدان  به همراه پژمان پروین مدیرکل زندان‌های همدان و دکتر مهدی موالات رئیس اداره بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های استان همدان با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان دیدار کردند.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور افزود: همکاری دو دستگاه برای تکمیل و تبادل اطلاعات بهداشتی درمانی زندان‌ها، انجام برنامه‌های غربالگری در حیطه‌های مختلف بهداشتی به ویژه بهداشت روان جهت زندانیان و پرسنل، ایجاد پایگاه‌های بهداشتی در جوار زندان برای ارائه خدمات به خانواده زندانیان، اهمیت ویژه ارائه خدمات بهداشتی به زندانیان زن و تعامل با سیستم بهداشتی برای ارائه خدمات پس از آزادی از زندان و استفاده از کمک نهادهای حمایتی و توجه ویژه به بیماران مزمن روانی از طریق تعامل دوطرف و توجه به استانداردهای HSE در کارگاه‌های اشتغال از جمله اهم اقدامات بهداشت و درمان عنوان کرد.

مهرزاد تشکریان اهمیت ویژه توجه به وضعیت بهداشتی مددجویان به دلیل داشتن رفتارهای پر خطر و اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: تست رپیددر سال گذشته در زندان‌های کشور به صورت گسترده برای غربالگری این بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به مدت کوتاه اقامت جمع کثیری از مددجویان در زندان این زمان را فرصت بسیار مغتنمی برای ارائه خدمت بهداشتی درمانی مشترک با دانشگاه عنوان کرد.

مدیرکل زندان‌های همدان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش برگزاری کارگاه‌های بهداشت حرفه‌ای و فعالیت‌های آموزشی و درمانی در مجموعه زندان های استان همدان، با اشاره به اولویت‌های بهداشتی و درمانی اداره کل عنوان کرد: تغییر رفتارهای بهداشتی و درمانی زندانیان تضمین کننده سلامت جسم و روان آنان است که این مهم یکی از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های بهداشتی قرار داده شده است و این تغییرات از طریق همکاری‌های بین بخشی با نهادهای مرتبط در دستورکار است.

پژمان پروین افزود: فعالیت‌های مرکز خدمات روان شناختی، کلینک مثلثی، کلینیک ترک دخانیات، متادون تراپی و واحد پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان، غربالگری بیماری‌ها در بدو ورود زندانیان به زندان‌ها، تشکیل پرونده سلامت و شخصیت برای زندانیان بخش کوچکی از برنامه‌های زندان‌های استان است که امید است از طریق گسترش همکاری‌های بین بخشی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مرتبط با دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی بتوان گام‌های موثری برای ارتقا ء سلامت در زندان‌ها برداشته شود.

وی به ارائه گزارش برگزاری کارگاه بهداشت حرفه‌ای برای پرسنل با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان پرداخت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت‌های بهداشتی درمانی انجام شده در زندان‌های استان عنوان کرد: تعامل بسیار خوبی بین زندان های استان و دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد.

وی همچنین از فعالیت‌های بهداشتی در حیطه کمیته مشترک ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و کنترل بیماری‌های واگیردار قدردانی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان استفاده از ظرفیت پزشکان متخصص تمام وقت جغرافیایی در مجموعه زندان از طریق انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه، لزوم توجه ویژه به غربالگری و درمان هپاتیت c به عنوان پایلوت کشوری برای ریشه‌کن کردن بیماری، لزوم تمکین به درمان بیماران HIV مثبت برای انجام بهتر درمان و انجام کارهای تحقیقاتی مشترک در زمینه بیمارهای پر خطر به ویژه سل و ایدز را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات