خبرهای داغ:
معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر کاهش ورودی حجم پرونده ها به دادگستری ، گفت : 80 درصد از پرونده های قضایی که در دادسراها تشکیل شده اند بیهوده وشکایتشان واهی است .
کد خبر: ۹۲۰۸۶۷۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
تاکید بر کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری/ 80 درصد شکایت‌ها بیهوده و واهی است

به گزارش خبرگزاری  بسیج  از کرمانشاه، حجت‌الاسلام هادی صادقی امروز در نخستین همایش «هر مسجد، یک حقوقدان» که در محل تالار شرکت برق منطقه‌ای کرمانشاه برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار داشت: این شهدا خون تازه‌ای در رگ‌های انقلاب، منطقه و تمام دلدادگان راه آزادی به جریان انداخت و ثمرات این خون‌های مقدس را در چند روز اخیر دیده‌ایم.

وی نابودی داعش را یکی از کارهای کوچک شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: کار بزرگ‌ شهید سلیمانی زمین‌گیر کردن اسرائیل است، چرا که اسرائیل از ترس گروه‌های مقاومت‌ به قفس‌های خود پناه برده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: سردار سلیمانی تمام توطئه‌های آمریکا در منطقه را خنثی کرد و آمریکائیان به اهدافشان نرسیدند و اکنون نیز باید حقیرانه از منطقه بروند.

صادقی ایجاد امنیت فوق‌العاده و مثال‌زدنی جمهوری اسلامی ایران را دستاورد دیگر شهید سلیمانی دانست و تاکید کرد: سیلی بزرگی که با آمریکا زده شد کاری است که هیچ کشوری نتوانسته آن را انجام دهد و این حاصل مجاهدت‌های شهید تهرانی‌مقدم است.

وی با اظهار تأسف از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با خانواده‌های قربانیان همدردی کرد و از لزوم رسیدگی و دلجویی از خانواده‌های داغدار این حادثه غمبار سخن گفت و افزود: احتمال دخالت بیگانگان در این حادثه نیز وجود دارد که در دست بررسی است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه سخنانش با بیان اینکه مردم کشور ما نیز همچون سایر کشورهای جهان نیازمند تربیت حقوقی هستند، گفت: در برخی کشورها در مدارس به دانش‌آموزان آموزش‌های حقوقی داده می‌شود، ولی متاسفانه در کشور ما این کار انجام نمی‌شود و خیلی از مردم حتی اطلاعات دم‌دستی حقوقی را نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه مردم به یک سری اطلاعات حقوقی نیاز دارند تا مجبور نشوند به دادگاه مراجعه کنند، اعلام کرد: در یک برنامه کوتاه مدت باید به صورت فوری آموزش‌های حقوقی لازم به مردم ارائه شود و نیز در یک برنامه بلندمدت و با همکاری آموزش و پرورش به دانش‌آموزان آموزش‌های حقوقی ارائه شود؛ که در این رابطه یک‌سری  کتب غیردرسی نیز تهیه کرده ایم.

صادقی گام نخست در آموزش مردم را، آگاهی بخشی از طریق طرح‌هایی همچون «هر مسجد، یک حقوقدان» اعلام کرد و گفت: مصالحه بین مردم و نیز مشاوره درست گام‌های بعدی هستند که کمک بسیار زیادی در صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم و کاهش پرونده‌های قضایی دارند.

وی در پایانی، با تاکید بر کاهش ورودی حجم پرونده‌ها به دادگستری، اظهار داشت: بیشتر کسانی که شکایت می‌کنند شکایات‌شان واهی است، می‌توان گفت، 80 درصد از پرونده‌های قضایی که در دادسراها تشکیل شده‌اند بیهوده هستند.

ارسال نظرات