خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین
حق لطفی گفت: امروز جمعه ۲۷ دیماه ۱۳۹۸ در کلیه محورهای حوزه استحفاظی استان شاهد بارش برف هستیم و همچنین در گردنه های استان نیز بارش برف توام با کولاک است.
کد خبر: ۹۲۰۸۸۶۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین گفت: از ساعت ۰۹.۰۰ صبح امروز جمعه ۲۷  دیماه ۱۳۹۸  در کلیه محورهای حوزه استحفاظی استان شاهد بارش برف هستیم و همچنین در گردنه های استان نیز بارش برف توام با کولاک است.

 

وی در ادامه افزود: ضروری است کلیه رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و پایبندی به نکات ایمنی از بروز حوادث خطرناک جاده ای جلوگیری نمایند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار کرد: به طور کلی برای رانندگی در برف و یخ لازم است با سرعت کمتر از روزهای معمولی که جاده خشک است حرکت کرده، خودرو را در حرکت ثابت نگه داشت، در پیچ ها با دقت و به آرامی گردش کرد، ازگردش و انحراف ناگهانی خودداری کرده، از ترمز کردن ناگهانی پرهیز کرد و از فشاردادن پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن به طور ناگهانی خودداری شود.

 

وی عنوان کرد: در صورتی هم که در یک سطح لغزنده سرعت خودرو بالاست لازم است که از تغییر وضعیت به دنده سنگین خودداری شود.

 

حق لطفی افزود: کلیه اکیپ های راهداری استان با آمادگی ۱۰۰ درصدی درحال آماده باش و در گردنه های برفگیر عملیات راهداری (برف روبی و نمک پاشی) در حال انجام است. و تردد برقرار است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل ناده ای استان قزوین یادآور شد: شهروندان عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راههای استان از طریق تلفن گویای ۱۴۱  اطلاعات راههای استان و کشور را دریافت نمایند.

 

۱۰۱۰/ت۲۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها