دبیر جشنواره دانشجویی ققنوس زنجان در گفتگو با«بسیج»
دبیر جشنواره دانشجویی ققنوس استان زنجان گفت: جشنواره دانشجویی ققنوس به منظور پاسداشت نمادین الگوی ظلم ستیزی؛سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ،تندیس این سردار شهید را به برگزیدگان این جشنواره اهدا خواهد نمود.
کد خبر: ۹۲۰۸۹۶۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

محدثه رشوند در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج هنرمندان ؛ با اشاره به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سپهبد سلیمانی در بین جوانان و به‌خصوص دانشجویان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و دانشجویان هرگز رشادت‌های این سردار اسلام را از یاد نخواهند برد.

وی با یادآوری اعطای تندیس ققنوس به دانشجویان برگزیده در این جشنواره، ابراز کرد: درپی شهادت سردار ملی ایران حاج قاسم سلیمانی که اسطوره و الگوی ظلم‌ستیزان و عدالت‌طلبان سراسر جهان است، جشنواره دانشجویی ققنوس به منظور پاسداشت نمادین این الگوی ظلم‌ستیزی، تندیس سردار شهید سلیمانی را به برگزیدگان این جشنواره اهدا خواهد نمود.

دبیر جشنواره دانشجویی ققنوس استان زنجان با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یکی از محورهای محتوایی به جشنواره ققنوس اضافه‌شده است، تصریح کرد: به دلیل افزایش محورهای محتوایی، جشنواره استانی ققنوس تا 10 بهمن‌ماه تمدید شد.

وی بابیان اینکه هنریکی از ابزارهای مهم و مؤثر گسترش تفکر بسیجی و انقلابی است، عنوان کرد: هنر انقلابی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی یکی از رویکردهای بنیادین این جشنواره است و ما در این جشنواره به دنبال جهت‌دهی به هنر در عرصه دانشجویی هستیم.

رشوند با اشاره به موضوعات و محورهای جشنواره ققنوس، بیان کرد: عدالت‌خواهی،آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی با محوریت ادبیات، موسیقی و فیلم کوتاه، مشکلات صنفی، دانشجویی و دانشگاه، تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، دفاع مقدس، محور مقاومت، استکبارستیزی، سبک زندگی اسلامی، تناقضات سبک زندگی مردم، وفاق اجتماعی ایرانیان، جهاد اقتصادی، چهل‌سالگی انقلاب، چهل‌سالگی بسیج، تمدن نوین اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب، فرهنگ و هویت شهروندی از موضوعات مطرح در این جشنواره است.

وی با اشاره به قالب‌های هنری مجاز در جشنواره، خاطرنشان کرد: ادبیات، موسیقی، فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی، ادبیات نمایشی، پویانمایی، تئاتر، مداحی، استندآپ کمدی و پژوهش هنری از قالب‌های هنری مجاز در این جشنواره است.

دبیر جشنواره دانشجویی ققنوس استان زنجان بابیان اینکه برای توانمندسازی دانشجویان داوطلب در این جشنواره، دو کارگاه آموزش بازیگری و طراحی پوستر برگزارشده است، افزود: کارگاه‌های دیگری از قبیل شعر،نمایش‌نویسی، طراحی، کارگاه آموزشی‌های تخصصی با محوریت افزایش مهارت و ترویج هنر انقلابی در دست برنامه‌ریزی و اقدام است.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به جشنواره دانشجویی ققنوس استان زنجان، تصریح کرد: تاکنون پنجاه اثر به دبیر‌خانه این جشنواره ارسال‌شده.

رشوند عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره به یکی از درگاه‌های جشنواره به آدرس دبیرخانه‌ مرکزی بسیج دانشجویی استان زنجان مراجعه و یا آثار خود را به آدرس ghoghnoos-zn ، @Motahareh_137 در پیام‌رسان بله ارسال کنند.

 

 

 

ارسال نظرات