عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه حمله موشکی ایران به‌ عین الاسد تنها بخش کوچکی از انتقام سخت است، گفت: مصوبه پارلمان عراق، آغاز دور جدیدی از بیداری‌های منطقه‌ای برای بیرون انداختن آمریکایی‌ها است.
کد خبر: ۹۲۰۹۰۳۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج و به نقل از فارس رشت، مهدی هدایتی شهیدانی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه در مصلای رشت اظهار کرد: ترور حاج قاسم گناه نابخشودنی بود که به دست بزرگ‌ترین مستکبر جهان انجام شد.

وی با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی از طرح‌های فتنه انگیزانه آمریکا در منطقه بود، گفت: کمتر کسی در فضای کنونی بین‌المللی است که متوجه دست‌های پشت پرده کاخ سفید در شکل‌گیری داعش و حرکات این‌چنینی نباشد.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه گیلان با رد این ادعا که تمامی اتفاقات اخیر متوجه ترامپ است، تصریح کرد: متأسفانه در چند وقت اخیر بخشی از تحلیل‌ها متوجه این بخش بود که صرفاً دیوانگی ترامپ این حادثه را رقم زد، اما این صفت و فتنه‌انگیزی سیاست خارجی آمریکا است و ترامپ تنها دنباله‌رو این سیاست است.

هدایتی با تأکید بر اینکه حاج قاسم با رشادت دو دهه اخیر خود در منطقه آمریکایی‌ها را به این نقطه ذلالت رساند، افزود: بخش عمده‌ای از تحلیل گران جهانی بر نقش آمریکایی‌ها بر شکل‌گیری این فساد تأکید کردند.

وی با اشاره به مناظرات مشمئزکننده ترامپ و کلینتون بیان کرد: این رئیس‌جمهور سراسر آلوده در فساد اخلاقی و جنسی بارها در مناظرات خود در سال ۲۰۱۶ در برابر کلینتون او و اوباما را به حمایت از داعش محکوم می‌کرد.

عضو هیأت‌علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان با اشاره به اعترافات داعش گفت: داعش در تمامی اظهار نظرات خود هدف نهایی را ایران اسلامی عنوان می‌کرد و نزدیک شدن به مرزهای ایران یکی از این راه‌ها بود.

هدایتی با اشاره به اینکه اهمیت رشادت‌های حاج قاسم در این برهه برای همه ما بیشتر روشن می‌شود، تصریح کرد: بی‌شک جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که در فردای روز شهادت سردار سلیمانی رهبر انقلاب اشاره‌ای به قطعی بودن انتقام سخت از این حرکت شرورانه آمریکا داشتند نشانه‌های تحقق این انتقام را امروز در فضای پیرامون خود مشاهده می‌کنیم.

وی حمله موشکی ایران به‌ عین الاسد را تنها بخش کوشکی از انتقام سخت دانست و گفت: مصوبه پارلمان عراق، آغاز دور جدیدی از بیداری‌های منطقه‌ای برای بیرون انداختن آمریکایی‌ها، بخش دیگری از انتقام جمهوری اسلامی ایران است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه گیلان با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اکراینی و شهادت هم‌وطنانمان گفت: این حادثه فضای سیاسی کشور و منطقه را دچار پیچیدگی‌های خاصی کرد و حرکت ایثارگرانه سردار حاجی‌زاده در پذیرش علت این سانحه در نوع خود در نظام بین‌الملل بدیع بود.

هدایتی با بیان اینکه کشورهایی که در مورد مشابه حادثه هواپیمایی اکراینی مدعی هستند هرگز مانند ایران عمل نمی‌کنند، افزود: امروز اتفاقاً تحلیل‌های روشنی مبنی بر ایجاد جنگ الکترونیک و دست داشتن دشمن در این سانحه دل‌خراش در حال روشن شدن است.

وی با تأکید بر اینکه در جنگ سوریه مشاهده کردیم که هشدارهای مختلفی توسط گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا داده و به محور مقاومت نسبت داده می‌شد، بیان کرد: موارد این‌چنینی کار دشمن و ایجاد جنگ روانی برای باورپذیری این امر است، اما برخی در داخل نیز برای نشان دادن ناراحتی خود فتنه انگیزانه کار خود را آغاز کردند.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه ایران پس از تشییع سردار سلیمانی به وحدت جدیدی رسید، تصریح کرد: تحریمی دیگر باقی نمانده که نسبت به ملت ایران آغاز شود بنابراین بیداری ملت در این مقطع خاص، چیزی است که امیدواریم از این آزمون با سربلندی بیرون آییم.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان گیلان

ارسال نظرات