خبرهای داغ:
سربازانِ عدالت اجتماعی باید خستگی‌ناپذیر باشند:
«کتاب عدالت» مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و باید-نبایدها برای سربازان عدالت اجتماعی است. در این کتاب سعی شده‌است تا سؤالات گوناگون مطرح در این حوزه را براساس «بیانات رهبر انقلاب» پاسخ داده شده است.
کد خبر: ۹۲۰۹۰۳۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، سربازانِ عدالت اجتماعی باید خستگی‌ناپذیر باشند. کسانی که در این راههای طولانی و آرمانهای بزرگ حرکت میکنند، باید خستگی حس نکنند. یک ملت، این‌گونه به سیادت و آقایی و آرمانهای خودش میرسد. هیچ ملتی با تنبلی به سیادت و سعادت نمیرسد. بزرگترین مصیبت برای یک ملت این است که بگوید چون ما نتوانستیم همه‌ی هدفهای خود را تأمین کنیم، پس ولش! نخیر؛ بایستی هدفها را دنبال کرد.

«کتاب عدالت» یک کتاب کاربردی است؛ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و باید-نبایدها برای سربازان عدالت اجتماعی است. در این کتاب سعی شده‌است تا سؤالات گوناگون مطرح در این حوزه را براساس «بیانات رهبر انقلاب» پاسخ گفته و محتوایی «کاربردی» و ناظر به «حل مسئله» در اختیار مخاطب قرار گیرد. از آنجا که کتاب تلاش داشته یک کتاب عملیاتی باشد، بر این اساس در دوقالب ساختاری چینش داده شده‌است:
بخش اصلی : شامل ۴ گفتار
بخش مکمل
۴ گفتار بخش اصلی عبارتند از:
۱. چرا باید عدالت‌خواه باشیم
۲. برای تحقق عدالت چه باید کردد؟
۳. چگونه عدالتخواهی کنیم؟
۴. بایدها و نبایدهای عدالتخواه در بخش مکمل چند دسته محتوا به‌عنوان مکمل مباحث ارائه شده‌است.
گفتارها هسته‌ی اصلی کتاب است. در این بخش به ضرورت تلاش و مجاهدت برای عدالت‌خواهی، سه عرصه‌ی مهم برای تحقق عدالت، راهکارهایی عملی برای پیگیری مسئله‌ی عدالت و بایدها و نبایدهای عدالت‌خواهی پرداخته‌شده است.
بخش‌های تکمیلی این هسته که نمونه‌های عینی عدالت‌خواهی است عبارتند از:
۱.نهج‌البلاغه : درس‌ها و سیره‌ی حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام
۲.دستاورد: تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در گسترش عدالت
۳.نگاهی به اقدامات رهبر انقلاب در حوزه‌ی عدالت‌گستری
۴.هشدار: تذکرات رهبر انقلاب در مسیر تحقق عدالت و دنبال کردن عدالت‌خواهیکتاب همچنین دارای یک بخش پیوست است که شامل متن کامل فرمان هشت‌ماده‌ای رهبر انقلاب درباره‌ی «مبارزه با مفاسد اقتصادی» و فهرست بیانات مهم آیت‌الله خامنه‌ای برای مطالعه‌ی بیشتر در زمینه‌ی عدالت اجتماعی است.
نکته‌ی آخر اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان ولی‌فقیه و رهبر انقلاب اسلامی از «سربازان عدالت اجتماعی» خواسته‌اند «خستگی ناپذیر» باشند. امید است مطالعه‌ی این کتاب گامی مؤثر در مسیر فهم درست و دقیق اندیشه و مطالبات رهبر انقلاب در رابطه با موضوع «عدالت» و «عدالت‌خواهی»، عملِ بهنگام و صحیح در این عرصه و انشاءالله زمینه‌سازی جهت ظُهور عدالت‌گستر جهانی حضرت مهدی عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف باشد.
علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیه‌ی کتاب فوق می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸-۰۲۱ و ۶۶۴۸۳۶۹۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایند یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.book-khamenei.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها