سردار غلامرضا سلیمانی گفت: با تربیت جوانان مومن و انقلابی فتوحات بزرگ به دست خواهد آمد. مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر ۸ میلیون جوان مؤمن انقلابی داشته باشیم انقلاب اسلامی هیچ کاستی نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۰۹۱۷۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

به گزارش سرویس خراسان رضوی خبرگزاری بسیج ؛ سومین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین بسیج ظهر امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید شبکه تربیتی صالحین کشور در مشهد آغاز شد.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این همایش با بیان اینکه گاهی اوقات در کارها و رفتارهای سازمانی نوساناتی ایجاد می‌شود که انعکاس آنها باعث نامیدی و شبهه می‌شود اظهار کرد: در سال ۶۰ وقتی عملیات طریق القدس انجام شد و موقعیت جغرافیای بستان محقق شد امام خمینی(ره) طی پیامی فرمودند، فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت جوانان مؤمن و انقلابی است.

وی افزود: زمانی که این جوانان به این صورت تربیت شوند، فتوحات بزرگ به دست خواهد آمد و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید دارند که تمام دغدغه ما درون بسیج است. ایشان می‌فرمایند اگر ۸ میلیون جوان مؤمن انقلابی داشته باشیم هیچ غمی نداریم و انقلاب اسلامی هیچ کاستی نخواهد داشت.

رسیدن به دستاورد بزرگ با اعمال نظام تربیتی بر همه فعالیت‌های بسیج

سردار سلیمانی در ادامه بیان بیان اینکه تربیت جوان مؤمن انقلابی، راهبرد و استراتژی در رابطه با نظام تربیتی بسیج است، گفت: بسیج در شرایط جدید در گام دوم انقلاب اسلامی با اقتضائات جدید روبرو است و به شدت نیازمند سازماندهی نوجوانان و جوانان هستیم تا بتوانیم به نیازهای نظام اسلامی و ملت ایران تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب عمل به اندازه و به موقع داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: برای رسیدن به این دستاورد بزرگ باید سایه نظام تربیتی بر همه فعالیت‌های بسیج گسترانیده شود.

وی افزود: بسیج بزرگ‌ترین شبکه مردمی در کشور و در جهان است و به نقطه اکمال سازماندهی نرسیده و راه طولانی در پیش دارد و برای این تکامل باید رویکردهای جدیدی را اتخاذ کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اهمیت بسترسازی برای فعالیت مؤمنانه و انقلابی نوجوانان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پایگاه‌ها با محوریت مساجد فعال شوند و این یک فرصت و ظرفیت جدید برای نظام تربیتی بسیج است، لذا مهمترین و اساسی‌ترین اقدام سازمان بسیج در سال آینده فعال‌سازی پایگاه‌ها است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های پایگاه‌ها مهم و متنوع است و اقدام اساسی در سال آینده به ظرفیت رسانی پایگاه های مقاومت در مساجد برای اسلامی کردن محلات است و این فرصت مهمی برای نظام تربیتی بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: علاوه بر کیفی کردن حلقات صالحین و افزایش حلقات، تشکیل 200 هزار حلقه صالحین در بسیج پیش بینی شده تا بسیج از قاعده دوباره با اولویت پایگاه‌ها و واحدهای دانش‌آموزی و واحدهای قشری احیا و فعالسازی شود.

مساجد، محور بسیج برای اسلامی کردن محلات

سردار سلیمانی در ادامه بیان کرد: در بسیج محور بودن مساجد مورد تأکید جدی است و هدف پایگاه‌ها، اسلامی کردن محله است که این موضوع از لحاظ پیگیری و مطالبه به عنوان اقدام اصلی سازمان بسیج است.

وی افزود: از 54 هزار پایگاه مقاومت بخش قابل توجهی فعال است و شورای پایگاه‌های فعال برای سایر پایگاه‌ها الگو خواهند شد؛ پایگاهی که فعالی می‌شود نزدیک به 40 عرصه نقش آفرینی در موضوعاتی مانند سازندگی، ورزشی، فرهنگی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: سرگروه نقش آفرین باید حالت مربی داشته باشد و سایه نظام تربیتی از مجرای گروه‌های نقش آفرین وارد بدنه بسیج شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه برای تربیت 8 میلیون جوان مؤمن انقلابی راهی به جز پرداختن به پایگاه های مقاومت نداریم، گفت: شورای عالی صالحین با مسئولیت فرماندهی کل سپاه تشکیل شده و پیگیری‌های سازمان بسیج از نظام تربیتی انجام خواهد شد. شورای محتوایی شجره طیبه صالحین نیز با مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه و اساتید تشکیل شده است.

منظومه فکری رهبر انقلاب، زیرساخت تولید محتوای صالحین است

وی خاطرنشان کرد: منظومه فکری مقام معظم رهبری به عنوان زیرساخت تولید محتوا برای شجره طیبه صالحین مورد توجه قرار گیرد. ارکان نظام تربیتی بسیج باید بتوانند این رسالت مهم را محقق کند که امیدواریم این اجلاسیه فصل جدیدی را در این زمینه برای ما بگشاید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تأثیر شجره طیبه صالحین در بارور کردن تشکیلات انقلاب اسلامی، کفت: تربیت انسان‌های فرهیخته در حوزه‌های علمیه و بخش‌های مهم کشور دارای اهمیت است. رهبری بر ایمان و غیرت دینی تأکید دارند و این ها را باعث پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کردند و این موضوع بر

ای بسیج نیز مطرح است که از رویش‌ها به عنوان فرصت بهره‌مند شویم و لذا جوانان باید قطعاً بدون کوچک‌ترین تزلزلی در حفظ آرمان‌های انقلاب به سمت پایگاه‌های مقاومت دعوت شوند.

وی تصریح کرد: اهداف ثابت هستند اما روش‌ها الزاماً ثابت نیست و برای جذب به سمت پایگاه‌ها باید از روش‌های جدید استفاده می‌کنیم و میدان را برای ابتکارات پایگاه باز خواهیم کرد.

سردار سلیمانی ضمن تأکید بر توانمندسازی کادر تربیتی و تکیه بر محتوای مورد تأیید خاطرنشان کرد: اگر توانمندسازی 1.5 میلیون نفر از بسیجیان انجام شود تمام شبکه مدیریت بسیج برای نقش مربی‌گری توانمند شده است که البته عملیاتی ساختن آن امری دشوار است و باید با بروزرسانی و آسیب شناسی تجارب گذشته، در این موضوع راهکارهای مناسب اتخاذ شود و استان‌ها با رویکرد قوی‌تر ادامه مسیر را محقق سازند.

وی با اشاره به اینکه امروز هنوز شجره طیبه صالحین برای پاسخ دادن به نظام تربیتی در حد تشکیلات انقلاب اسلامی راضی کننده نیست، افزود: فرصتی داریم تا نوجوانانی که در پایگاه‌ها حضور دارند با رفع نیازهای زیرساختی و حل سایر مشکلات پایگاه‌ها از این ظرفیت استفاده حداکثری ببرند و هیچ محله‌ای از صدارت مساجد بی نصیب نماند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید بسیج بتواند با کمک امام جماعت در مسیر ایجاد محلات اسلامی گام بردارد، گفت: قرار است تا پایان برنامه ششم بسیج ۲۰۰ هزار حلقه صالحین تا دو سال آینده ایجاد شود و باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم.

وی افزود: ۸۰ درصد دانش‌آموزان باید تحت تعلیم برنامه‌های تعلیماتی بسیج قرار گیرند لذا امروز انقلاب اسلامی از هر زمانی بیشتر به تشکیلاتی همچون بسیج نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها