دکتر شهبازی در دیدار با مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور:

بسیج باید به عنوان یک حلقه واسط مدیریت عمل کند

در این دیدار شهبازی گفت: ما معتقدیم بسیج باید به عنوان یک حلقه واسط مدیریت دانایی عمل کند. ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد اما این ظرفیت‌ها شناخته شده نیست یا به صورت دقیق و کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۰۹۲۲۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، محمدجواد نیک‌روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با علی اصغر شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار محمدحسین علی پور مسئول دبیرخانه اعتلا سازمان بسیج دانشجویی به ارائه طرح اعتلا پرداخته و گفت: مبحث تحول و راهبردهای یک سازمان در بعضی موارد مسئله می‌شود و مانع از عملکرد صحیح است. با آسیب شناسی به عمل آمده در این خصوص دبیرخانه‌ای شکل گرفت تا مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نسبت به تهیه، تدوین و اجرای الگو طرح تحول و اعتلای سازمان بسیج دانشجویی اقدام شود.

وی افزود: هدف از این طرح مشخص کردن تکالیف مأموریتی و اولویت‌ها بوده است تا ضمن ایجاد بلوغ در ستاد سازمان و نیروهای سراسر کشور با شکل‌گیری هسته‌های مسئله محور تخصصی و ایجاد شبکه سراسری، دکترین اعتلا بسط یابد. که لازمه این شبکه سازی بستری در مرکز بوده است و آن سامانه کندو است.

مسئول دبیرخانه اعتلا سازمان بسیح دانشجویی تصریح کرد: در واقع سامانه کندو زیست بومی جهت هم‌افزایی بیشتر هسته‌های خودجوش سراسرکشور است.

در ادامه این دیدار حقی مشاور و رئیس حوزه ریاست سازمان بسیج دانشجویی گفت: هدف از ایجاد این سامانه و قابلیت‌های مختلف آن، حل مسئله است.

وی اظهار کرد: پاسخ به مسائل در دنیای کنونی از جنس فناوری است، اگر توانمندی خلق فناوری وجود نداشته باشد از مسیر موجود حکمرانی عقب می‌مانیم و این سامانه بستری برای بهره‌گیری از هوش جمعی و حل مسائل است.

حقی بیان کرد: ذی‌نفعان این سامانه شامل ایده پردازان، مسئله شناسان، نخبگان، صاحبان سرمایه، خیرین، کنشگران، افراد و هسته‌های عملیاتی و سیاست‌گذاران هستند و مجموعه این گروه‌ها گردهم زیست بومی را شکل می‌دهند که می‌تواند منجر به حل مسئله شود.

شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت مطرح کرد: نگاه ارزشمندی در سازمان بسیج دانشجویی شکل گرفته است و جای تبریک دارد. مطالب ارائه شده حاصل یک بلوغ است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که باید در این رویکرد جدید مورد دقت قرارگیرد تعریف کردن نقش و سهم سایر نهادها و دستگاه‌ها است تا از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره گیری شود.

شهبازی ادامه داد: ما معتقدیم بسیج باید به عنوان یک حلقه واسط مدیریت دانایی عمل کند. ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد اما این ظرفیت‌ها شناخته شده نیست یا به صورت دقیق و کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

گفتنی است در این دیدار مسئولان سازمان بسیج دانشجویی و بسیج مهندسین صنعت برای هم‌افزایی بیشتر و انجام اقدامات مشترک توافق کردند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار