در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد:
جلسه مشترک ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۹۲۸۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

با حضور فرمانده ناحیه عشایری استان و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و کارکنان و فرمانده حوزه های مناطق عشایری استان جلسه مشترک ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عشایری استان چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات ناحیه عشایری برگزار شد.

در این جلسه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان گفت: برنامه های ما در سه محور اساسی سیاستگذاری شده است که محور اول تقویت مسائل و مبانی فرهنگی در جامعه عشایری است.

سرهنگ ایزدی تقویت فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را در راستای این محور دانست و تاکید کرد: استعدادهای نهفته و خوبی در جامعه عشایری وجود دارد که با ترویج این فرهنگ این استعدادها شکوفا می شود.

وی محرومیت زدایی و خدمات رسانی را وحور دوم برنامه ها عنوان کرد و گفت: تشکیل مجمع خیرین عشایر استان نیز در راستای این محور می باشد.

وی ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تقویت وحدت اقوام را سومین محور برنامه ها عنوان کرد و گفت: با شناسایی جامعه هدف و استفاده از کتب با این موضوعات به این مهم دست می یابیم.

در این جلسه مدیرکل کتابخانه های استان نیز با اشاره به تفاهم نامه بین این اداره کل با سپاه ناحیه عشایری از راه اندازی سه کتابخانه در مناطق عشایری مشایخ، صمصامی و سردشت خبر داد.

خلیل مقدم گفت: با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد در مناطق محروم که نیازمند توزیع کتاب هستند کتاب توزیع می شود.

ارسال نظرات