خبرهای داغ:
معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: رویکرد فرهنگی باید در جوهره و مبدا همه فعالیت های و خدمات این نهاد باشد از این رو برای تعمیق هرچه بیشتر فعالیت ها، خدمات این نهاد بازخوانی فرهنگی می شود.
کد خبر: ۹۲۰۹۳۰۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی جعفری در سفر یک روزه به قزوین در نشستی با حضور اعضای شورای مدیران و مسئولان فرهنگی ادارات اجرایی استان و گروه های جهادی بیان کرد: باید به این باور برسیم که همه اقدامات ما فرهنگی است و نمی توانیم بدون نگاه فرهنگی به هدف مطلوب برسیم.


وی ادامه داد: برای اقدام فرهنگی لازم نیست در واحد فرهنگی باشیم بلکه اگر در معاونت حمایت، اشتغال و یا مشارکت هم حضور داشتیم بازهم لازم است نگاه فرهنگی داشته باشیم.


معاون فرهنگی کمیته امداد اضافه کرد: با رویکرد فرهنگی در هر واحدی می توانیم کار کنیم و این مصداق همان کلامی است که باید هر کاری پیوست فرهنگی داشته باشد یعنی رویکرد فرهنگی باید در جوهره و مبدا همه فعالیت های و خدمات این نهاد باشد از این رو برای تعمیق هرچه بیشتر فعالیت ها، خدمات این نهاد بازخوانی فرهنگی می شود.


وی تصریح کرد: حتی باید خود اقدامات فرهنگی نیز بازخوانی شود تا کار فرهنگی نقض کار فرهنگی دیگر نباشد در واقع باید هم خوانی و مطابقت اقدامات در گستره فرهنگی یکسان و پیوسته شود.


حجت الاسلام جعفری لزوم تأثیرگذاری اقدامات فرهنگی را ضروری دانست و گفت: ممکن است کسی بیرون از این نهاد از خدمات فرهنگی جامعه چندان استفاده ای نکند و کسی در کمیته امداد از خدمات فرهنگی استفاده کند، حال انتظار این است که میان این دو باید تفاوت باشد چراکه شاخصه کار فرهنگی اثرگذاری آن است.


وی توضیح داد: کار فرهنگی باید خودش هم فرهنگی باشد بدین معنا که نکات و ظرافت های کار فرهنگی مورد توجه قرار گیرد به عنوان نمونه باید خدمات فرهنگی و سایر خدمات کمیته امداد طوری ارائه شود که دریافت کننده این خدمات کمتر احساس کند که مددجوی کمیته امداد است بلکه بیشتر بر هویت و نقش اجتماعی خود باور داشته باشد.


معاون فرهنگی کمیته امداد عنون کرد: در کار فرهنگی باید فکر و عمل افراد را بکارگیریم تا افراد با تمام وجود پیام فرهنگی را دریافت کنند به عنوان نمونه وقتی در دانشگاهی مرکز نیکوکاری راه اندازی می شود، دانشجویان تحت حمایت نیز باید در این مرکز نیکوکاری مشارکت داشته باشند.


وی تأکید کرد: این مشارکت باید بدون عنوان مددجویی باشد و از طرفی دانشجوی تحت حمایت خود برای جمع آوری کمک مردمی وارد صحنه شود تا روحیه اجتماعی و کمک به دیگران در اقشار مختلف تسری یابد چراکه وظیفه کمک به دیگران تنها مختص فرد خاصی نیست.


حجت الاسلام جعفری بی تفاوتی را بیماری اجتماعی خواند و یادآورشد: چرا نباید در جریان انفاق و نیکوکاری در یک مدرسه، دانش آموز نیازمند حضور و فعالیت داشته باشد، باید چنین فرهنگی در میان اقشار مختلف نهادینه شود تا حس نوع دوستی و ارزش والای کمک به دیگران ارتقاء یافته و زمینه کاهش محرومیت در جامعه بیش از پیش فراهم شود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها