عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دوم بهمن ماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۲۰۹۴۳۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

 حجت‌الاسلام محمد خلیل پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: فضاسازی شهری ارومیه از طریق نصب بنرهای موضوعی، پخش پوسترهای مناسبتی و حضور در مزار شهدا و تجدید بیعت با شهدای انقلاب اسلامی از جمله اقدامات و برنامه‌های ویژه‌ای است که برای استقبال از این روز انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روز دوم بهمن، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه است باید بتوانیم با فضاسازی مناسب شهری اتفاقاتی که در آن روز افتاده است را برای آیندگان تبیین کنیم.

خلیل پور افزود: نمایشگاه عکس و فیلم ویژه حماسه دو بهمن ماه از جمله شاخص ترین برنامه های بزرگداشت حماسه دو بهمن در ارومیه است.

وی ادامه داد: حضور در منزل ۲ تن از شهدای انقلاب اسلامی، چاپ و پخش تصاویر انقلاب ارومیه با محوریت مرحوم شیخ غلامرضا حسنی، برگزاری شب شعر انقلاب و یادواره شهدای انقلاب در ارومیه با محوریت دوم بهمن از جمله برنامه‌های اجرایی به مناسبت گرامیداشت این حماسه ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، آذرماه امسال بود که با رای اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه دوم بهمن ماه به عنوان روز فرهنگی ارومیه تصویب شد.

در دوم بهمن ۵۷ تمامی کشور درگیر مسائل مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بودند، در این مبارزات نخستین شهری که قدم در راه مبارزه مسلحانه به رهبری امام جمعه فقید یعنی مرحوم حسنی گذاشت، ارومیه بود که به عنوان نماد و الگویی برای کل کشور شد و در نتیجه راه پیروزی را هموار کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات