خبرهای داغ:
رئیس جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی»، ۲۰ بهمن سال جاری با حضور نویسندگان برتر در قم خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۹۴۳۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
‌به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار آیت‌الله مصباح یزدی از برگزاری همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» خبر داد و اظهار داشت: این همایش ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری با حضور نویسندگان برتر در قم برگزار می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی همچنین با اشاره به گزارشی از فرایند برگزاری همایش مزبور عنوان کرد: این همایش از چهار کمیته فرعی با موضوعات فلسفه، کلام، عرفان و فلسفه‌های مضاف تشکیل‌شده و تاکنون ۱۴۷ چکیده مقاله و ۹۷ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.

عباسی با بیان اینکه دوازده پیش نشست با مشارکت مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی در دو سال گذشته برگزارشده است، گفت: این همایش در قالب مصاحبه، نظرات و دیدگاه‌های استادان برجسته کشور را منعکس کرده است.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به نقش حکمت اسلامی در شکل‌گیری، ادامه و استقرار انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه بررسی تأثیرات آن کمتر موردتوجه پژوهشگران قرارگرفته است.

وی بیان کرد: جریان چپ‌گرایی و مارکسیستی در دنیای معاصر تأثیرگذار بوده و انقلاب‌ها را تحت تأثیر قرار داده است؛ انقلاب اسلامی، نسخه بی بدیلی در برابر جریان چپ‌گرایی ارائه کرد.

عباسی به نقش شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مصباح یزدی در تبیین فلسفه سیاسی و مبانی حکمت اسلامی اشاره و تأکید کرد: امام راحل، تأثیر به سزایی در قوت بخشی به نقش معرفتی حکمت اسلامی داشتند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها