خبرگزاری بسیج: شهردار شهر قدس گفت:اهمیت ندادن دولت از لحاظ بودجه به شهرداری ها، فشار بسیار مضاعفی را بر مدیریت شهری و بهره برداران ناوگان حمل و‌نقل عمومی وارد کرده است.
کد خبر: ۹۲۰۹۴۸۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران،مسعود مختاری،شهردار شهرستان قدس درجمع خبرنگاران به موضوع مشکلات حوزه حمل و‌نقل و تاکسیرانی شهر قدس پرداخت و‌گفت: مشکلات عمده ای در این حوزه از جمله فضای مناسب توقفگاهی در این مناطق، افزایش مصرف سوخت خوردها،افزایش تردد خودروها و افزایش راه بندان طولانی و آلودگی هوا و تهدید سلامت جسمی شهروندان وجود دارد.

بنا به گفته وی، کاهش آلودگی هوا ،صرفه جویی در انرژی و‌  احیای دوباره توسعه پایدار شهری از مواردی هستند که توجه مردم را به حمل و‌نقل عمومی بیشتر کرده است.

شهردار شهر قدس با انتقاد از دولت مبنی بر پرداخت نکردن یارانه در نوسازی ناوگان حمل و‌نقل به شهردارها پرداخت و تصریح کرد:ثابت بودن در‌آمد، افزایش هزینه ها و از طرفی عدم افزایش کرایه ها فشار بسیار مضاعفی را در حوزه حمل و‌نقل شهری به رانندگان وارد کرده است و شهرداری قدس با درک این موضوع خدماتی را به صورت رایگان برای این عزیزان ارئه کرده است.

وی ادامه داد، متاسفانه دولت از ابتدای سال 90تا کنون هیچ گونه یارانه ای را بابت نوسازی  ناوگان حمل و‌نقل عمومی به شهرداریها اختصاص نداده و این موضوع مشکلات عدیده ای را  بر مدیرت شهری و‌ناوگان حمل و‌نقل وارد کرده است.

مسعود مختاری،توزیع روغن رایگان را یکی از خدمات ارائه شده به رانندگان عنوان کرد و گفت:خرید 2حلقه لاستیک و تحویل رایگان آن به رانندگان موضوع دیگری است،که مورد موافقت شورای اسلامی شهر قرار گرفته است و‌به زودی عملی میشود.

وی اضافه کرد،بازسازی۱۰۰دستگاه تاکسی فرسوده تحت پوشش۱۳۸۷به پایین در حال اجراست ،که این پروژه در شورای اسلامی شهر  تصویب شد و‌تسهیلات بلاعوض در دستور کار سازمان مدیریت حمل و نقل قرار میگیرد.

مختاری در خاتمه با بیان اینکه،اعتبارات اقدامات انجام شده در سال۹۸بالغ بر۳۵میلیارد ریال بوده است گفت:شهرداری قدس  در راستای  بازسازی ناوگان حمل و‌نقل و‌اتوبوس رانی،۱۰دستگاه اتوبوس را بازسازی و ۵دستگاه اتوبوس قدیمی را با پرداخت وام بلاعوض به بهره بردارن اتوبوس جایگزین کرده است.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات