خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: نظام رسانه ای دشمن در تلاش است با برجسته سازی و بزرگنمایی مشکلات و چالش های موجود و کوچک نمایی توفیقات و ظرفیت ها، نگرش مثبت و روح امید را در بین مردم به صورت اساسی از بین ببرد.
کد خبر: ۹۲۰۹۴۹۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرتضی صفری در جمع فرماندهان و کارکنان پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز با اشاره جنگ هیبریدی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این جنگ ترکیبی از چندین ابزار جنگی متعارف و غیرمتعارف اعم از نیروهای نظامی منظم، جنگ اقتصادی، حملات سایبری، دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی و پروپاگاندا، نیروهای نظامی نامنظم و چریکی، نیروی مخصوص و حمایت از نارضایتی ها و آشوب های محلی است.

وی افزود: میدان نبرد اصلی در جنگ های هیبریدی، نبرد در عرصه عمومی افکار عمومی، با افکار عمومی و برای افکار عمومی است که هم جنبه عاطفی و هم جنبه ادارکی دارد.

صفری با بیان اینکه رسانه ها از عوامل اصلی برسازنده شکل دهنده و هدایت کننده افکار عمومی هستند، خاطرنشان کرد: جنگ هیبریدی ابزاری راهبردی بوده و دیپلماسی عمومی در مقابل دیپلماسی سنتی، دیپلماسی رسانه‌ای، پروپاگاندا، آشوب ها و حملات سایبری از جمله کاربرد های گسترده آن است.

صفری در ادامه سخنان خود به راهبردهای متعدد دشمن در جنگ رسانه ای و شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و استفاده از نظام رسانه ای و ارتباطات فراگیر و گسترده برای تاثیرگذاری در همه طبقات و دسته های مخاطبان و تلاش برای اعتبار زدایی و از بین بردن مرکزیت فکری و رسانه ای انقلاب را از جمله راهبردهای دشمنان بزشمرد.

وی ارائه تصویری ویران شهر از ایران و اتوپیایی از غرب، استفاده گسترده از اخبار جعلی در فضای مجازی برای تخریب چهره نظام و مسئولان، تلاش برای به خدمت گیری توده مردم به عنوان کارگزاران نظام رسانه ای، بحران سازی، ایجاد بحران های مختلف صوری و غیر واقعی در وضعیت های مختلف زمانی و مکانی، اهریمن سازی، بی‌طرفی دروغین و تحریک احساسات مردم و پاره حقیقت گویی را از دیگر راهبردهای دشمن در این حوزه اعلام کرد.

صفری تصریح کرد: نظام رسانه ای دشمن در تلاش است با برجسته سازی و بزرگنمایی مشکلات و چالش های موجود وکوچک نمایی توفیقات و ظرفیت ها، نگرش مثبت و روح امید را در بین مردم به صورت اساسی از بین ببرد.


ارسال نظرات