خبرهای داغ:
سردار بوعلی گفت: بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموزان دختر مدارس فارس از شهرستان‌های در فصل پاییز به مناطق جنگی جنوب اعزام شده و از اول بهمن‌ماه اعزام‌های دانش‌آموزان پسر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۹۵۲۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج از فارس، سردار یدالله بوعلی، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس و فرمانده قرارگاه راهیان‌نور سپاه فجر با بیان اینکه توجه به رشادت ها و همه مجاهدت های رزمندگان در جایگاه ملی، ارزش و اهمیت خود را دارد و در همه کشورها کسانی که در راه دفاع از مردم و کشور هسنند، از جایگاه ویژه ای برخوردارند، با تأکید بر اینکه اهمیت و جایگاه راهیان نور در کشورمان خاص است اظهار داشت: در تاریخ همیشه داشته و داریم که مکانهایی که دشمن در آنجا شکست خورده یا کشته های در راه دفاع از وطن داشته ایم، مکانهایی مقدس هستند.

وی با یادآوری اینکه نگاه ما به آن سرزمین ها و خون‌هایی که ریخته شده هم مقدس است ادامه داد: ما علاوه بر آزادی سرزمین و دفاع از وطنمان، جدا از ارزش ملی، یک ‌ارزش معنوی هم برای دفاع اخیر قائل بوده ایم؛ برای همین آن را به نام دفاع مقدس نام نهادیم.

به گفته جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، امروز اگر مسجدالنبی یا کربلا و سایر مکانهای مقدس برای ما قابل احترامند، به دلیل منسوب بودن به بزرگان اسلام است.

فرمانده قرارگاه راهیان‌نور سپاه فجر با تأکید بر مقدس بودن سرزمین هایی که شهدای ما در آنجا جانفشانی کردند، تصریح کرد: اعزام راهیان نور، به نوعی تبیین راه دین و اسلام و راه شهدایی است که در این مسیر قدم برداشتند.

سردار بوعلی، این مکانها را نشانه هایی دانست که راه شهدا گم نشود.

وی با یادآوری اینکه اعزام به سرزمین راهیان نور، در سطح ملی و حتی فراملی و از کشورهای دیگر داشته ایم، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰هزار نفر اعزام داشته و امسال ۲۵هزار ‌اعزام را در برنامه داریم.

فرمانده قرارگاه راهیان‌نور سپاه فجر با بیان اینکه بخشی از این اعزامها به آموزش و پرورش است و بخشی هم مربوط به دانشگاهها، و بخشی هم عمومی است اعلام کرد: در بخش دانش آموزی در فصل پائیز، بیش از ۱۱هزار نفر از خواهران دانش آموز از شهرستانهای مختلف استان اعزام داشته ایم؛ اگرچه استقبال بیش از این چیزهاست.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس، زمان اعزام راهیان نور دانشجویی این استان را از ۱۳ تا ۲۲ اسفندماه سال جاری اعلام كرد و گفت: مرحله سوم راهیان‌نوركه عمومی و ویژه اقشار مختلف مردم است، در سال جاری نیز از ۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۹ انجام می‌شود.

وی با یادآوری اینكه اعزام‌های راهیان‌نور یك كار جمعی از قرارگاه مشترك راهیان‌نور، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف است، گفت: البته استقبال از راهیان‌نور به خصوص در بخش دانش‌آموزی بسیار بیشتر از آمارهای ارائه شده است اما امكانات و زمان محدود است.

بوعلی با بیان اینكه اردوهای راهیان‌نو ردر قالب بازدید از مناطق عملیاتی جنوب كشور شامل یادمان‌های طلاییه، شلمچه، اروندرود و یادمان شهدای والفجر ۸ است، گفت: در خردادماه سال آینده و بعد از ماه مبارك رمضان، نیز اعزام راهیان‌نور به مناطق غرب كشور انجام می‌شود كه تعداد اعزام‌های آن بین یك هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر خواهد بود.

فرمانده قرارگاه راهیان‌نور سپاه فجر همچنین گفت: در هر اتوبوس كاروان راهیان‌نور یك راوی و روحانی خادم شهدا فعالیت می‌كند كه در طول سفر خدمات فرهنگی را به زائران ارائه می‌دهند.

وی بیان كرد: استان فارس اولین استانی بود كه طرح تشكیل كمیته خادم شهدا را ارائه داد و آن را اجرایی كرد كه در این طرح افراد مستعد انتخاب شده و همراه كاروان‌های راهیان‌نور اعزام می‌شوند كه وظیفه آن‌ها هم ارتباط مستمر با كسانی است كه در این اعزام‌ها بوده‌اند تا به‌صورت هفتگی، ماهیانه، فصلی یا سالیانه با این افراد در ارتباط بوده و كلاس‌های توجیهی، برنامه‌های تفریحی و زیارتی برای آنان برگزار كنند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس گفت: استان فارس در سال جاری تاكنون رتبه اول كشور را هم در بحث كمی هم كیفی راهیان‌نور كسب كرده است یعنی ما صد در صد برنامه‌های خود را اجرا كرده و به لحاظ محتوایی هم اقدامات لازم را انجام داده‌ایم كه این‌ها محصولات كار جمعی سپاه، آموزش و پرورش، شركت جوان سیر ایثار و غیره است.

بوعلی با بیان اینكه این سپاه دارای یك زمین و زیرساختی برای تأسیس اقامتگاه راهیان‌نور در خرمشهر است، گفت: به مسئولان استان پیشنهاد می‌شود تا همانند سایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده كرده و اقامتگاهی برای زائران استان فارس چه برای اردوهای راهیان‌نور یا حتی ایام اربعین در خرمشهر احداث كنند كه البته ما زیرساخت‌ها و بخشی از تأسیسات آن را مهیا كرده‌ایم ولی نیاز به توسعه دارد.

وی در ادامه این نشست، با اشاره به سیل اخیر در استان سیستان، به خدمات سپاه فجر فارس در این مورد اشاره کرد و گفت:‌ كمك‌های مردمی در تمام نواحی سپاه سطح استان انجام می‌شود و نخستین محموله این كمك‌ها را سه روز پیش به سیستان و بلوچستان اعزام كردیم ضمن اینكه در آنجا گروه‌های مردمی در قالب موكب استقرار یافته و در حال خدمت‌رسانی هستند.

بوعلی با بیان اینكه تاكنون چند تریلی مواد غذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است، گفت: این مواد غذایی به دو شكل بسته‌بندی و غذای پخته به مردم این مناطق ارائه شده است.

وی با تصریح اینكه همچنین ماشین‌آلات مهندسی سپاه در خدمت‌ به سیل‌زدگان است و یگان‌های ما در این مناطق مستقر بوده و در حال كمك‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند،‌ گفت: با توجه به اینكه گروه‌های جهادی زیادی از استان‌های همجوار به سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند لذا به ما اعلام كردند كه فعلاً نیازی به اعزام گروه‌های جهادی نیست به همین دلیل خدمت‌رسانی ما معطوف به كمك‌رسانی و ارسال اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها