فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل به تبیین مسائل پیرامون اقامه نماز جمعه توسط رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت:امام با موج حماسه آمد و با امید و نگاهی بلند در افق ظهور، خطبه خواند و گفت؛ اگر همه دنیای کفر در پشت سر، ما را دنبال کنند و پیش روی ما دریای خروشان حوادث باشد دست قدرت خدا ما را عبور خواهد داد.
کد خبر: ۹۲۰۹۵۳۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمدرضا توانا فعال فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل در یاداشتی تحلیلی به تبین مسائل پیرامون اقامه نماز جمعه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از ۸ سال پرداخت و نوشت: روز جمعه قلب ام القرای جهان اسلام با تجلی عشق و حماسه ضربانی از خود ساطع کرد که منطقه را وارد تحولاتی نو کرد.
خیلی از افراد و رسانه‌ها در طی این چند روز که خبر اقامه نماز جمعه توسط امام مسلمین منتشر شد این مطلب را مطرح می‌کردند که رهبر معظم انقلاب چه خواهند گفت و خیلی‌ها منتظر بودند که حضرت ایشان پاسخ مثلا روحانی را بدهند و در نهایت با توسلی دوباره به حضرت حجت (عج) موج عواطف مردم را به قلیان در آورد، ولی ماجرا به گونه‌ای دیگر پیش رفت.

جمعه شد و امام آمد، اما با موج حماسه آمد و با امید و نگاهی بلند در افق ظهور، خطبه خواند و این بار کلام از لایحزن و ان معنا ربنا بود برای اینکه نشان دهد اگر همه دنیای کفر در پشت سر، ما را دنبال کنند و پیش روی ما دریای خروشان حوادث باشد دست قدرت خدا ما را عبور خواهد داد اگر ایام الله را متذکر شویم و صبور و شکور باشیم و در پایان خطبه نه تنها نگریست که با صلابت برای جبهه‌ی کفر، خط و نشان نیز کشید.

این بار امام آمد، ولی بیش از هر وقت دیگر در کسوت یک، ولی امر و یک فرمانده کل قوا دلربایی کرد. صحبت از حاج قاسم و ابو مهدی المهندس و زیر و زبر شدن بزرگترین پایگاه آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیگیری خروج امریکا از منطقه شد.

این بار رهبر معظم انقلاب خط ماموریتی را که در حکم سردار قاآنی مطرح بود فرمودند؛ همان ادامه‌ی ماموریت قبلی است کمی بیشتر توضیح دادند و فرمودند؛ نیروی قدس، نیروی بدون مرز است برای دفاع از انسانیت و حقوق بشر و با این رویکرد امام نشان دادند که برای استحکام و گسترش انقلاب اسلامی نباید در مرز‌های جغرافیای جمهوری اسلامی محدود شد و عملا پاسخی به یاوه گویانی دادند که دم از تعامل با جهان می‌زنند برای حل مشکلات و کار دیگری بلد نیستند جز اخم کردن به خودی و لبخند زدن به بیگانه، فریبکاری و مذاکراتشان عزتمندانه نیست، زیرا اگر کلمات حضرت آقا را دقیق بدانیم که اینطور نیز هست ایشان فرمودند: مذاکره به غیر از آمریکا و تازه آنهم با موضع قدرت و نه ضعف!

نکته مهم سیره رهبر معظم انقلاب در مواجهه با موضوعات و مسائل سیاسی است و آن هم در ارتباط فرمایشات ایشان در سالگرد حماسه ۱۹ دی و خطبه‌ی ۲۷ دی، عیان است.

امام خامنه‌ای آنجا فرمودند که دشمن آمریکا و اسرائیل و مستکبرین هستند و امروز عملا در فرمایشات ایشان این مطلب موج می‌زد که آقا سطح حل مشکلات کشور را در معادله مبارزه با دشمن تحلیل و تعریف کردند.

معظم له هیچ اشاره مستقیمی به مشکلات دولت و داخل کشور تقریبا نداشتند، ولی سطح مبارزه و مقاومت را به گونه‌ای تعریف کردند که در برابر دشمن اصلی که دیدیم، حتی رئیس جمهور تاب نشستن نداشت و قرار را از دست داد و فرار را بر قرار ترجیح داد!

نکته‌ی مهم بعدی که در فرمایشات امام خامنه‌ای مطرح شد بحث تقویت جبهه مقاومت و بالاخص ایران بود که در بخش‌هایی از خطبه‌ی عربی نیز بدان پرداختند و آن تجلی همان آیه‌ی وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ. وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمون بود.

تبلور این آیه در فرمایشات ایشان موج می‌زد و این همان مقام جهاد کبیر است.

اگر سردار حاجی زاده در این امر جهاد کبیر قوت یافت و از آبروی خود انفاق نمود هیچ باکی نیست، چون عرصه، عرصه‌ی جهاد کبیر است و، چون فرمانده، منطقه عملیات را ترسیم کردند، فرمودند که قدرت اسلامی، قدرت ما و شما، می‌تواند بر هیبت ظاهری قدرت‌های فاسد مادّی فائق آید وجهان اسلام باید عوامل تفرقه را بزداید و هماهنگی رسانه‌های ما فرهنگ عمومی را از ریشه اصلاح خواهد کرد، ارتباط نیرو‌های مسلّح ما جنگ و تجاوز را از همه‌ی منطقه دور خواهد کرد. ارتباط بازار‌های ما، اقتصاد کشورهایمان را از سلطه‌ی کمپانی‌های غارتگر بیرون خواهد آورد. رفت و آمد‌ها و سفر‌های مردم ما، همزبانی و همدلی وحدت و دوستی به ارمغان خواهد آورد.

نکته پایانی اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر عده‌ای بلد نیستند کشور را اداره کنند، با روحیه استکبارستیزی و مقاومت، تفکر مکتب مقاومت و انقلاب اسلامی، امثال سردار سلیمانی‌ها بلدند و شاید این بند فرمایش آقا نقطه‌ی عطف تحولات آینده و پیش رو خواهد بود.
ارسال نظرات