رئیس کمیته امداد شهر خورموج ازاعطای ۲۰۴ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان، با مبلغ بیش از ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۹۲۰۹۵۴۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، رئیس کمیته امداد شهر خورموج  از پرداخت ۲۰۴ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان، با مبلغ بیش از ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال قبل نیز مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب تعداد ۲۴۰ فقره تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است.

اسماعیل فقیه تصریح کرد: سقف تسهیلات امسال نسبت به سال قبل افزایش ۱۵۰ درصدی داشته و از مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اعطایی پارسال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی اکثر تسهیلات پرداختی اشتغال را در سرفصل های دامپروری، کسب و کشاورزی بیان کرده و اضافه کرد: نحوه بازپرداخت وام ها به صورت ۶۰ ماهه و با کارمزد ۴ درصد است که در برخی از تسهیلات به خصوص دامپروری و کشاورزی امدادی و یا اشتغال روستایی دارای تنفس ۱ ساله یا اقساط ۶ تا ۱۲ ماهه است.

فقیه اولویت پرداخت تسهیلات را با مددجویان کمک معیشت بگیر و اعضای خانوار آنها دانسته و تصریح کرد: این افراد پس از شناسایی توسط مددکاران خانواده، با درخواست تسهیلات توسط آن ها به واحد اشتغال معرفی می شوند که توسط کارشناسان اشتغال مشاوره و امکان سنجی صورت گرفته، و در صورت تایید طبق مشاوره و بازدید اولیه میدانی طرح نویسی انجام شده و مبالغ تسهیلات در کمیسیون تصویب می شود، سپس جهت تکمیل ضمانت ها به بانک ارسال می گردد.
وی در اشاره به پیگیری های روند بکارگیری وام ها و ایجاد اشتغال بیان کرد: پس از پرداخت تسهیلات به صورت ۲ مرحله ای بازدیدهای پس از اجرای طرح، توسط کارشناسان اشتغال انجام می گیرد.

رئیس کمیته امداد شهر خورموج با بیان اینکه کارفرمایان مشاغل در صورت بیمه کردن مددجویان تحت حمایت امداد مشمول بسته تشویقی می شوند، اضافه کرد: استقبال از وام ها در روستاها و مناطق محروم بیشتر جهت اجرای طرح های دامپروری است و در شهرها اکثرا طرح های کسب خدماتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات