مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس می‌گوید: روند تولید در پارس جنوبی که تامین کننده ۷۰ درصد گاز کشور است بی‌وقفه ادامه دارد، اما لازم است مردم نیز مصرف را مدیریت کنند.
کد خبر: ۹۲۰۹۵۷۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، محمد مشکین‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه همه سکو‌های پارس جنوبی عملیاتی هستند و وقفه‌ای در تولید وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون در پارس جنوبی روزانه ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود.

او به نصب سکو‌های جدید در میدان مشترک پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: به دنبال آن هستیم سکو‌های جدیدی که نصب شده است به زودی عملیاتی شوند و بر همین اساس، ظرف دو هفته آینده سکوی ۲۴ B به تولید می‌رسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین درباره سکوی D به عنوان آخرین سکوی فاز ۱۴ بیان کرد: این سکو هم‌اکنون حمل شده و منتظر بهبود شرایط جوی هستیم تا در موقعیت خود نصب و بخش دریایی فاز ۱۴ تکمیل شود.

مشکین فام با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود، بیان کر: همکاران ما در شرکت نفت و گاز پارس شبانه‌روز تلاش می‌کنند که در این فرایند وقفه‌ای ایجاد نشود.

هر سکوی پارس جنوبی گاز یک استان را تأمین می‌کند

او گفت: هر سکوی پارس جنوبی تقریبا گاز یک استان را در کشور تأمین می‌کند، از این منظر برای ما حیاتی است که هیچ یک از سکو‌ها از مدار تولید خارج نشوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: در صورت توقف هر سکو به دلیل شرایط عملیاتی، آمادگی وجود دارد که در اسرع وقت آن را عملیاتی کنیم.

مشکین فام، از ثبت رکورد جدید مصرف گاز در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: باید در نظر داشته باشیم که منابع هیدروکربونی ما محدود است و اینکه هرچه تولید می‌کنیم مصرف شود، خوب نیست، بنابراین باید سازوکاری به‌منظور مهار این رویه داشته باشیم.

برداشت از پارس جنوبی برابر با نصف مصرف گاز اروپا

او با بیان اینکه هم‌اکنون برداشت روزانه ما از میدان مشترک پارس جنوبی برابر با نصف مصرف روزانه گاز در اروپاست، عنوان کرد: اگر بنا باشد به این ترتیب پیش برویم و هرچه تولید می‌کنیم، مصرف شود، بی‌شک در سال‌های آینده با چالش روبه‌رو می‌شویم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با دعوت از هموطنان برای مصرف بهینه گاز گفت: امیدواریم تدبیری در نظر گرفته شود تا این مصرف با سازوکاری ویژه‌ای مهار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات