خبرهای داغ:
دادستان قزوین

قانون باید ملاک عمل دست‌اندرکاران انتخابات پیش رو باشد/انتخابات، یک رقابت ملی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تاکید داشته‌اند، آراء مردم حق الناس است و تمامی دست‌اندرکاران امر انتخابات به عنوان امین، امانتدار آراء مردم هستند
کد خبر: ۹۲۰۹۶۲۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمد قاسمی در گردهمایی شوراهای اسلامی، دهیاران و بخشداران شهرستان قزوین که در خصوص یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری قزوین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، شهادت سردار رشید سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جانباختگان مراسم تشییع پیکر سردار دلها در کرمان و شهدای سانحه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: انتخابات از تاثیرگذارترین فعالیت های اجتماعی و در واقع رقابتی ملی است و در نهایت پیروز این مسابقه، ملت بزرگ ایران خواهد بود و بدون شک مشارکت گسترده مردم، نشان دهنده اتحاد و انسجام ملی است.

انتخابات ایران، بیانگر مردم سالاری دینی است

وی افزود: در طول چهار دهه گذشته در کشور ما انتخابات ها سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم و در امنیت برگزار و این موضوع نهادینه شده است، البته این مسئله ما را نباید از ایفای وظایف قانونی غافل کند. این امر که در کشور ما همه ی مسئولین با آرا مستقیم یا غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند، بیانگر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه حساسیت انتخابات سال جاری مجلس بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: آگاهی بخشی و بصيرت افزايی در مردم، نقش مؤثری در افزايش مشارکت مردم و خنثی کردن توطئه های دشمنان که از طریق شبهه افکنی صورت می گیرد، دارد.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: يکی از عوامل افزايش مشارکت مردمی، ايجاد فضای آرام و بدور از تنش، تخریب، اتهام زنی است و رقابت انتخاباتی در صورتی می تواند با مشارکت حداکثری مردم بيانجامد که از سلامت برخوردار باشد و همه باید تلاش کنیم تا شرایطی ایجاد شود که مردم با احساس امنیت و اطمینان خاطر در پای صندوق های اخذ رای حضور یابند و کاندیدای اصلح خود را که باید در تراز گام دوم انقلاب باشد، انتخاب کنند.

آرا مردم، حق الناس است

این مقام قضایی استان اذعان داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تاکید داشته‌اند، آراء مردم حق الناس است و تمامی دست‌اندرکاران امر انتخابات به عنوان امین، امانتدار آراء مردم هستند و باید به گونه‌ای از آراء مردم صیانت کنند که هم امیدواری در جامعه افزایش یابد و هم سلامت انتخابات تضمین شود.

دادستان مرکز استان قزوین گفت: دشمن همیشه به دنبال این بوده که با سیاه نمایی و تفرقه افکنی حضور مردم را کمرنگ جلوه دهد و تلاش کرده با شیوه های مختلف و انواع فتنه ها مانع حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای شود، اما همیشه حضور پرشور مردم با بصیرت و انقلابی، توطئه های دشمنان را خنثی کرده است و بر اساس تجربه بحمدالله در انتخابات آینده نیز همین طور خواهد بود.

محمد قاسمی در ادامه اظهار داشت: انتخابات چهار رکن "مشارکت حداکثری"، "سلامت"، "امنیت" و "رقابت" را دارد و همه موظفند برای تحقق این ارکان مهم، نقش سازمانی و اجتماعی خود را ایفا کنند.

مشارکت مردم در انتخابات موجب تقویت نظام می شود

دادستان قزوین افزود: این اطمینان باید در مردم ایجاد شود که افرادی که پا در عرصه انتخابات گذاشته‌اند، عزم و اراده جدی و برنامه مشخص و روشنی برای حل مشکلات کشور دارند و در صورتی که چنين اطمينانی از سوی نامزدها ايجاد شود، شاهد حضور حد اکثری آنان در عرصه انتخابات خواهيم بود و هر چقدر مشارکت مردم در انتخابات گسترده باشد، موجب تقویت نظام به سبب پشتوانه مردمی در سطح منطقه و جهان خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: همانگونه که بارها تاکید شده است، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزد‌های نمایندگی مجلس از طریق هر وسیله رسمی و دولتی، سو استفاده از وسایل و امکانات کلیه دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی غیردولتی و هر نهاد بهره‌مند از بودجه و اموال عمومی و نیز فعالیت کارمندان در ساعات اداری ممنوع است و قطعا در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد و امید است همه افراد نسبت به این موضوع اهتمام و حساسیت ویژه ای داشته باشند و در کمال بی طرفی و امانتداری عمل کنند.

دادستان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات شامل ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی، دهیاران، هیات های اجرایی، بازرسی و نظارت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان انتظار می رود مانند گذشته، همواره قانون را مبنا و محور رفتار، گفتار و کردار خویش قرار دهند و در کمال بی طرفی به وظایف قانونی خود عمل کنند تا شاهد کمترین تخلف و بیشترین حضور مردم در انتخابات اسفند ماه سال جاری باشیم.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها