رئیس بسیج سازندگی سپاه سلمان در سیستان و بلوچستان مطرح کرد:
جعفری با اشاره به 15 هزار خانه تعمیراتی و 2500 خانه کامل تخریب شده در اثر سیل گفت: بسیج سازندگی و نیروی زمینی سپاه برای ساخت خانه ها اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر: ۹۲۰۹۶۳۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع آخرین وضعیت سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان و در ارتباط تلفنی با مهندس علی اکبر جعفری رئیس بسیج سازندگی سپاه سلمان در سیستان و بلوچستان از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.
جعفری ضمن مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به اینکه مشکلات اولیه استان در همان روزهای اولیه برطرف شد گفت: هم اکنون راه اکثر روستاها باز شده و بالگردهای سپاه به روستاهای کوچک و خانوارهای 10 نفره حتی مستقر در کوه ها هم خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: تعدادی محدودی از روستاها همچنان در محاصره آب قرار دارند که زیرساخت آن ها خراب شده اما خدمات رسانی به نحو مطلوب در حال انجام است.
رئیس بسیج سازندگی سپاه سلمان در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیل مهربانی مردم شروع شده و کماکان هم ادامه دارد گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان یک منطقه محروم و خسارات هم به شدت زیاد است لذا همچنان به کمک های مردمی نیاز دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: بیشترین نگرانی ما در مرحله دوم سیل استان، خسارت بالا به زیر ساختها به ویژه بخش کشاورزی است، خسارت وارده به حوزه کشاورزی بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان برآورده شده و در حوزه دامداری هم خسارت بسیار سنگین است.
جعفری با بیان اینکه استان سیل زده سیستان و بلوچستان نیازمند اعتبارات ویژه برای زیرساخت ها، کشاورزی و دامداری است بیان کرد: مجموعه بسیج سازندگی و سپاه با تمام ظرفیت خود از همان لحظات اولیه سیل در خدمت مردم بوده و هست. هم اکنون 100 گروه جهادی و بالغ بر پنج هزار نفر نیروی خدماتی کار توزیعی و فنی انجام می دهند.
وی با اشاره به 15 هزار خانه تعمیراتی و 2500 خانه کامل تخریب شده در اثر سیل گفت: بسیج سازندگی و نیروی زمینی سپاه برای ساخت خانه ها اعلام آمادگی کرده است.
رئیس بسیج سازندگی سپاه سلمان در سیستان و بلوچستان درخصوص بیمه کردن خانه ها گفت: بیمه ها نباید اجازه دهند حادثه رخ دهد و بعد به فکر بیمه کردن بیفتند، اینکه می گویند همه خانه ها بیمه اند نوعی تبلیغات است. بیمه ها باید نقش حمایتی خود را ایفا کنند و هزینه ها را متقبل شوند.

 

ارسال نظرات