خبرهای داغ:
یادداشت/ صادق چگینی:

از شیخ اشراق تا دکتر اشراق پرواز غریبانه!!!

شیخ اشراق سهروردی در بغداد شهره آفاق شد، اما دکتر اشراقی دانشمند و پژوهشگر فرهنگ ایران و اسلام غریبانه پرواز کرد.
کد خبر: ۹۲۰۹۶۵۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، روزگار به ما آموخته است همیشه سهرابها را می کشند و شغادها دایه مهربانتر از رستم می شوند.


قزوین را می گویم، شهری از دیار کهن، جایی که پهنه مینودری می خوانندش مردمانی دیندار و متعهد، اما دیگر قزوین را نمی شود آن شهر هزار علم و هزار عالم نامید، از شیخ برغانی و کلاس درس شیخ بهایی ملاصدرا رسیدیم به حوزه علمیه که در حد فوق دیپلم شاگرد پرورش می دهند.

شیخ اشراق سهروردی در بغداد شهره آفاق شد، اما دکتر اشراقی دانشمند و پژوهشگر فرهنگ ایران و اسلام غریبانه پرواز کرد، پرواز به جایگاه ابدی! آنجا که جسم در فراغ روح به خاک باز می گردد، استاندار و اعضای شورای شهر شهردار، دکتر نایینی، استاد حضرتی ها حضور داشتند، اما جمعیت اندک کمی آزرده خاطرم کرد، دکتر اشراقی در ایران ماند و برای ایران جان داد تا صدها استاد دانشگاه پرورش دهد، گله مندیم از فرهنگیان و آموزش پرورش استان قزوین، از مدیرکل محترم آموزش و پروش گله مندیم، مگر می شود گل سر سبد معلمان و اساتید استان خالی از فرهنگیان باشد،هیچ کس در تشییع این عالم فرزانه شرکت نکرده بود، هیچ معلم و فرهنگی یا بسیاری از مسئولان حضور نداشتند.

شیخ اشراق ما سالها زندگی کرد اما چه روزی از زمستان آسمان سفید پوش شد تا سرمای زندگی را در نبود عالمان و دانشمندان به ما تفهیم کند. ضمن تسلیت به خانواده فرهیخته و نجیب دکتر اشراقی آرزوی تندرستی بازماندگان را از خدای متعال دارم.

شاید دکتر سیاسی نبود یا چند روزی سخنان سیاسی به نفع چپ و راست نگفت و گرنه جامه ها دریده می شد، وقتی مریم میرزاخانی فوت کرد از دولت جمهوری اسلامی شورای شهر و مجلس همگی چند صد مراسم و سخنرانی برگزار و قصد داشتند خیابانی بنام وی نامگذاری کنند،

دکتر اشراقی و دبیر سیاقی از چهره های ماندگار تاریخ و فرهنگ کشور که یک قرن با تمام تلخ و شیرین روزگار برای ایران زیستند مظلوم و غریبانه رفتند. حضور استاندار قزوین نشان دهنده احترام ایشان به جایگاه دانشمندان است،

آیت الله عابدینی نماز را بر پیکر پاک دکتر اشراقی خواندند و در بهشت صدر آرمید. قزوین صد قرن دیگر رنگ و بوی عالمان و دانشمندانی چون دبیر سیاقی، اشراقی، رجایی و ابواترابی ها را نخواهد دید.

1002/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها