مطالبه بسیج دانشگاه فرهنگیان یزد جواب داد/ آیا کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان قانونی است؟

در نامه‌ی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی به دیوان محاسبات که به پیوست امضای ۶۰۰ دانشجو معلم از ۴۰ مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص پیگیری عدم کسر از حقوق دانشجو معلمان آمده است: آقای دکتر عادل آذر، آیا کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان قانونی است؟
کد خبر: ۹۲۰۹۶۶۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مطالبه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد، در راستای پیگیری و احقاق حقوق دانشجو معلمان و فرهنگیان که به همت قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی یزد انجام‌شده بود باعث شد تا رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، دکتر حاجی بابایی نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کشور بنویسد و مطالب زیر را در صفحه رسمی خود در فضای مجازی منتشر کند.

حاجی بابایی با اعلام ارسال نامه دانشجو معلمان به دیوان محاسبات کشور گفت: در این نامه ۶۰۰ نفر از دانشجو معلمان خواستار توقف کسر ۴۵ درصد از حقوق خود بابت غذا و خوابگاه شدند.
وی افزود: بر اساس مستندات قانونی که به نهاد‌های نظارتی و تصمیم‌گیری ارائه کردیم، دانشجو معلمان مشمول، حداقل دریافتی کارکنان دولت شدند و احکام آن‌ها در سال جاری صادر شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: از سوی دیگر مبحث عدم تعلق عیدی به دانشجو معلمان که بر اساس تعهدات قانونی از بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان در استخدام آزمایشی آموزش‌وپرورش هستند و با توجه به شمول حداقل حقوق باید، عیدی را هم دریافت کنند، بود، که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه مستندات قانونی، این مطالبه به‌حق دانشجو معلمان نیز برقرار شد.

وی گفت: در حال حاضر بنا به اظهار قاطبه دانشجو معلمان بابت استفاده از غذا و خوابگاه دانشجویی ۴۵ درصد از حقوق آن‌ها کسر می‌شود، که محمل قانونی ندارد.

حاجی بابایی افزود: این مطالبه قانونی معلمان آینده را، که در تخصصی‌ترین دانشگاه برای تربیت فرزندان این کشور به تحصیل اشتغال دارند، را نیز با ارائه مستندات قانونی پیگیری می‌کنیم.
وی تأکید کرد: توجه به جوانان و تلاش برای کاهش دغدغه‌های آن‌ها، ایجاد زمینه‌های اشتغال و ازدواج جزء اولویت ما در برنامه ششم توسعه و بودجه‌های سالانه است، که این موضوع مهم در خصوص دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، با توجه به لزوم توجه به تربیت تخصصی و پرورش صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای آن‌ها باید مدنظر برنامه ریزان قرار گیرد.

اصل نامه رئیس فراکسیون فرهنگیان به دیوان محاسبات به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عادل آذر
ریاست محترم دیوان محاسبات کشور
با سلام و احترام
به پیوست درخواست ۶۰۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در رابطه با کسر ۴۵ درصد از حقوق آن‌ها برای خوابگاه و غذا تقدیم می‌گردد، خواهشمند است، دستور فرمایید، مبنای قانونی کسر حقوق دانشجو معلمان بررسی و اعلام گردد.
حمیدرضا حاجی بابایی
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار