امیر سرتیپ دوم اژدر با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی محو و نابودی رژیم صهیونیستی  را تسریع کرد، گفت: یکی از سنتاتور‌های آمریکایی بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی جمله بسیار مهمی رابیان کرد و گفت که فکر نمی‌کردیم که زنده سردار سلیمانی خطرش کمتر از شهادتش باشد.
کد خبر: ۹۲۱۰۱۴۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، امیر سرتیپ دوم محمد اژدر، مشاور وزیر دفاع و رئیس حوزه وزارتی وزارت دفاع کشور در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در روستای امام زاده قاسم دهستان دوهزار بخش خرم آباد شهرستان تنکابن برگزار شد به تحولات بین المللی ومنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که منطقه راهبردی، استراتژی وخاص است. داشتن ذخایر انرژی از جمله گاز ونفت رتبه‌های برتر در دنیا، برای انتقال انرژی که دنیا به آن نیاز دارد از موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی، تنگه هرمز باید استفاده کند همچنین در همسایگی ما کشور عراق از نظر انرژی و نفت که بی نظیر است انرژی موجود در این منطقه و حساسیت سوق الجیشی آن وخروج آمریکا بعد پیروزی انقلاب، دشمنان همه منافعشان در خطر افتاد و لذا دست بردار نیستند.

امیر اژدر با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث شد آمریکا از کشور ایران خارج شود،   افزود:وضعیت نظامی ما در قبل انقلاب با حضور مستشاران آمریکایی بود و نظامیان ما اقدامی نمی‌توانستند انجام دهند.

مشاور وزیردفاع ادامه داد: اما انقلاب اسلامی ایران تأثیرات بسیار ارزشمندی را در داخل و خارج  و بویژه درمنطقه داشت. در داخل، فتح الفتوح آن تربیت جوانان مؤمن و انقلابی ونمونه وثمره آن سردار سلیمانی است.

امیر سرتیپ دوم اژدر، در جمع مردم دهستان دوهزار با اشاره به اینکه سردار سلیمانی‌ها یک فرد نیست یک نفر نیست، دشمن هم می‌داند او به تنهایی یک ملت است، او به تنهایی یک لشکر و سپاه است به لحاظ توانمندی آنچه که در تفکر دشمن می‌نشیند این‌ها است که موازنه قدرت ومعادلات را درسطح منطقه و بین الملل تغییر می‌دهد.

مشاور وزیر دفاع با بیان اینکه خدا شهید حاج قاسم را بزرگت راز دوران حیات، بعد شهادت قرار می‌دهدو  آثاری که در سطح جامعه وبین الملل دارد را می‌بینیم، افزود:شهید سلیمانی همان چیزی را که مکتب امام حسین (علیه السلام) آموزش داد در میدان عمل اجرا کرد خیلی از ما‌ها هم می‌شنویم درس‌های این مکتب را، ولی به سادگی از کنارش رد می‌شویم، اما بعضی‌ها همانند شهدا در عمل پیاده می‌کردند.

امیر سرتیپ دوم اژدر با تاکید بر موقعیت و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه ادامه داد:به فرموده رهبر معظم انقلاب بعد از ترور شهید سلیمانی انتقام سخت میگیریم و این موضع  مردم هم بود.

مشاور وزیر دفاع با بیان اینکه  حضور مردم  در بدرقه حاج قاسم؛ سوخت موشک‌ها بوده و پایگاه هوایی آمریکا در عراق عین الاسد را بمباران کردیم، تصریح کرد:  بیش از ۷۰ سال در دنیا هیچ کشوری جرأت چنین عملی را نداشت فقط در جنگ جهانی دوم ژاپن اتفاقی افتاد فقط شما یکی از سربازانشان را دستگیر می‌کردید بدنبال کشور گشایی و نابودی بودند، اما دیدید چه اتفاقی افتاد پایگاه عین الاسد حدود ۴۳۰ کیلومتری با مرز کرمانشاه قرار داردمهمترین پایگاه آمریکا در عراق و حتی پایتخت آمریکا در عراق، همه می‌گفتند دارای تجهیزات ونیرو می‌باشد، اما ما گفتیم انتقام می‌گیریم طرف مقابل هم از نظر نظامی برآورد می‌کند با آمادگی کامل و آماده باش موشک‌ها بسمت پایگاه هوایی عین الاسد ودر روزنامه‌ها اشاره کردند عین الجسد.

امیر سرتیپ دوم اژدر در همین رابطه تاکید کرد: این عملیات یعنی به سخره گرفتن ابهت وهیبت آمریکا. موشک هاپایگاه هوایی آمریکا رانزده بلکه هژمونی وقدرت آمریکا را زده است صنایع دفاعی و تکنولوژی آمریکا را موردهدف گرفته، همیشه مدعی بودند سیستم‌هایی داریم که اگر موشک بیاید در هوا می‌زنیم چگونه است می‌گوییم می‌زنیم اما وقتی انتقام بگیریم کاری نمی‌کند.

مشاور وزیر دفاع با تصریح براینکه حیثیت دفاعی و تکنولوژی آمریکاهم موشک باران شدافزود:کشور‌هایی که در منطقه از آمریکا تجهیزات میخرند وقتی موشک جمهوری اسلامی را نمی‌تواند ردیابی کنند چه تضمینی برای امنیت شماست لذا باید بخود ببالیم که در دنیا  با استکبار جهانی برخورد کردیم.

امیر سرتیپ دوم اژدر با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی محو و نابودی رژیم صهیونیستی  را تسریع کرد، گفت: یکی از سنتاتور‌های آمریکایی بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی جمله بسیار مهمی رابیان کرد و گفت که فکر نمی‌کردیم که زنده سردار سلیمانی خطرش کمتر از شهادتش باشد.

مشاور وزیر دفاع تشییع جنازه و موشک باران پایگاه آمریکایی را یوم الله برشمرد و تاکید کرد:شهیدسلیمانی بعنوان یک متفکر خودش به تنهایی مکتب است تولید قدرت می‌کندو نیرو‌های قدرتی تربیت می‌کند.

امیر سرتیپ دوم اژدر با اشاره به اینکه شهید سلیمانی فرانسلی بوده مختص به دهه خاصی نبود افزود: همه کوچک وبزرگ، پیر وجوان دوستش داشتند ۴ نفر از همراهانش که شهید شدند متولد دهه ۴۰،۵۰،۶۰ و ۷۰ بوده، چهار نسل مختلف کنار این مرد بزرگ، سردار دل‌ها و نمادهمه قدرت وعظمت اسلام بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها