خبرهای داغ:
«اسوه شجاعت 1» عنوان کتابی است که در آن شرح زندگی و مبارزات انقلابی آیت‌الله حاج سید محمدصادق آل محمد پدر شهید «سید محمدتقی آل محمد» گردآوری و در قطع رقعی و مشتمل بر 223 صفحه با حمایت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی و انتشارات 31 عاشورا با شمارگان 1000 جلد به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۹۲۱۰۱۸۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ««اسوه شجاعت 1» عنوان کتابی است که در آن شرح زندگی و مبارزات انقلابی آیت‌الله حاج سید محمدصادق آل محمد پدر شهید والامقام «سید محمدتقی آل محمد» گردآوری و انتشاریافته است.
این کتاب شرح حیات طیبه‌ یکی از روحانیون مبارز و انقلابی منطقه ارسباران است که در دوران ستم شاهنشاهی، نقش ویژه‌ای در برپایی تظاهرات و راهپیمایی‌ها داشت و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، از سوی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان اولین امام جمعه اهر منصوب شد.
مبارزات انقلابی وی تا حدی بود که آیت‌الله آخوندی در توصیفشان چنین گفته‌اند: «ایشان در راهپیمایی‌هایی که در قم علیه نظام حاکم برگزار می‌شد، شرکت داشتند. حتی چندین بار در درگیری‌های صورت گرفته در اثر تیراندازی مأموران ساواک زخمی شد، ولی دست از مبارزات خویش علیه رژیم شاهنشاهی برنداشت. این فعالیت‌ها تا آنجایی پیش رفت که شهید «سید مجتبی تهرانی» معروف به شهید نواب صفوی را مدت سه شبانه‌روز در خانه خود مخفی و مانع از دستگیری وی شد.»


در بخشی از این کتاب آمده است؛
روح حاکم بر هر ملتی شاهد زنده و گواهی صادقی است بر وجود انسان‌های وارسته‌ای که به‌عنوان پیشوا، راهنما و قائدی که در ارائه راه و روش زندگی سعادتمندانه برای بشریت از هیچ مساعی دریغ نمی‌ورزند. آن‌ها در تلاش‌اند تا هنگامی‌که مردم در تداوم حیات دنیوی با بن‌بست‌ها مواجه شده و از مرتفع ساختن موانع پیش رویشان درمانده می‌شوند، آن‌ها را پناه گاه و ملجأ شده و نجات‌بخششان باشند.
آری در این میان یکی از خاندان بزرگواری که همچون نگین درخشانی در بین بزرگ‌مردان منطقه ارسباران می‌درخشد خانواده سرشناس و جلیل‌القدر آل محمد است.
شرح فعالیت‌های آیت‌الله حاج سید محمدصادق آل محمد در تحول، ترقی و تعالی منطقه ارسباران و مبارزات انقلابی و سیاسی ایشان به قلم ناتوان این‌جانب سید علی نقی آل محمد در پنج جلد به نگارش درمی‌آید تا یاد و نام این انسان‌های وارسته برای همیشه در تاریخ کهن این مرزوبوم به یادگار بماند.
این کتاب در قطع رقعی و مشتمل بر 223 صفحه با حمایت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و انتشارات 31 عاشورا با شمارگان 1000 جلد به چاپ رسیده است.
­
چکیده‌ای از زندگی‌نامه شهید «سید محمدتقی آل محمد»
شهید «سید محمدتقی آل محمد» در سال 1338 در شهرستان اهر متولد شد. پدرش حاج سید محمدصادق آل محمد از روحانیون و مبارزان انقلابی منطقه ارسباران بود که در سایه تربیت وی، سید تقی نیز انسانی وارسته و مؤمن بار آمد. با شروع جنگ تحمیلی به‌صورت داوطلبانه عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در 27 اردیبهشت 1361 در منطقه عملیاتی خرمشهر به فیض شهادت نائل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها