مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان هرمزگان از حضور طلاب هرمزگانی در مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۰۱۹۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حجت‌الاسلام داریوش حسن‌زاده با اعلام این خبرگفت   : حدود ۶۰ نفر از طلاب سراسر کشور که از این تعداد حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از طلاب، اساتید و کادر مدیران حوزه علمیه شهرستان جاسک بودند برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده جاسک حضور یافتند.

وی افزود: طلاب حوزه علمیه شهرستان جاسک علاوه بر اینکه در کنار نیروهای سپاه، بسیج و نیروهای مردمی و جهادی به ارائه خدمات امدادی و بهداشتی پرداختند، با حضور در منازلی که نیاز به لایروبی داشتند به لایروبی و خارج کردن آب و گل‌ولای به بیرون از منازل خدمات قابل‌توجهی ارائه دادند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: همچنین اقلام کمک‌های مردمی را توسط دو خودرو به برخی روستاها منتقل کرده و این اقلام را به‌صورت مستقیم دست مردم رساندیم.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده عنوان کرد: شایعاتی مطرح بود که برخی از دهیاران اقلام ارسالی را دپو می‌کنند و به دست مردم نمی‌رسانند؛ با بازدیدهایی که صورت گرفت قفل انبارهای پیدا شده، شکسته و اقلام در بین مردم توزیع شد؛ ازاین‌جهت طلاب نیز تأکید ویژه‌ای داشتند که کمک‌های مردمی را شخصاً به دست مردم برسانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آب و گل‌ولای از منازل خارج شده اما بیشترین دغدغه مردم این است که خانه‌های آنان نیاز به بازسازی دارد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان هرمزگان بیان کرد: حدود پنج روز شخصاً در این مناطق حضور داشتم و به نظر می‌رسد اقلام ضروری به‌اندازه کافی بین مردم توزیع‌شده و این اندازه کفایت می‌کند و با توجه به اینکه بسیاری از منازل بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند نیاز اصلی بازسازی و ترمیم منازلشان است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اضافه کرد: مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان اکثراً سنی‌نشین بودند اما در این روزهای بحرانی شیعه و سنی در کنار هم برای کمک به مردم سیل‌زده برادرانه در کنار هم قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب و مردم شیعه به‌صورت خودجوش انسانیت را به منصه ظهور رساندند، گفت: در آیات و روایات فراوان نیز بسیار تأکید شده که هر زمان احساس کردیم همنوعمان نیاز به کمک دارد باید به سمت وی رفته، کمکش کنیم و تنهایش نگذاریم.

ارسال نظرات