خبرهای داغ:
طی 9 ماهه سال جاری صورت گرفت؛

اختصاص 61 درصد از زکات استان به محرومان

رئیس اداره زکات استان قزوین گفت: طی 9 ماهه سال جاری بیش از 14 میلیارد و 182 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که از این رقم 61 درصد به محرومان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۲۱۰۲۳۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ حجت الاسلام باب ا... شهسواری در نشست جمع آوری زکات در مسجد جامع روستای دیال آباد بیان کرد: برای زکات و پرداخت کننده زکات شرایطی از قبیل عاقل و بالغ بودن، رسیدن به سن تکلیف برای فرد، مشخص شده است.


وی ادامه داد: اگر مالی به حدنصاب رسید، زکات شامل آن می شود؛ به عنوان مثال اگر گندم و جو به 850 کیلو رسید، در مناطق آبی یک پنجم و در مناطق دیمی یک دهم آن شامل زکات واجب می شود.


رئیس اداره زکات استان قزوین افزود: در استان قزوین به گوسفند با توجه به تعاریفی که در فقه آمده زکات تعلق نمی گیرد ولی برای گندم، جو و کشمش زکات واجب است.


وی اضافه کرد: زکات نخستین مصرفش برای فقرا و نیازمندان است در واقع اولویت با محرومان است در چنین شرایطی حتی مصرف زکات برای مسجد نیز درست نیست و باید به اولویت رسیدگی به محرومان توجه شود.


حجت الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه سال جاری بیش از 14 میلیارد و 182 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که از این رقم 61 درصد به محرومان اختصاص یافته است.


وی خطاب به حاضران گفت: خدمات ارائه شده به مددجویان بیشتر در قالب تهیه جهیزیه، تأمین هزینه های درمانی و تحصیلی، کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد، کمک به احداث و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی و پرداخت کمک هزینه معیشت بوده است.


رئیس اداره زکات استان قزوین تصریح کرد: حرف اصلی کمیته امداد در خصوص زکات دریافت زکات نیست بلکه پرداخت زکات است، بنابراین تنها از شما می خواهیم زکات را به محرومان پرداخت کنید و اگر خود شما این پرداخت را انجام دهید بسیار خوب است.


وی عنوان کرد: در مواردی هم که پرداخت کنندگان زکات بخواهند ما حاضریم زکات را دریافت و برای محرومان همان منطقه یا روستا هزینه کنیم.


حجت الاسلام شهسواری یادآورشد: کسی زکات می دهد در واقع مال خویش را تطهیر می کند و برای برکت مال خویش و بسط این برکت در جامعه گام برداشته است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها