رویداد تخصصی "تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان" آغاز به‌کار کرد

نخستین رویداد استارت‌آپی و تخصصی «تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان» به‌منظور تولید محتوای دیجیتال با موضوعات مربوط به دوران انقلاب در رشت آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۲۱۰۲۴۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نخستین رویداد استارت‌آپی و تخصصی « تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان» به‌منظور تولید محتوای دیجیتال با موضوعات مربوط به دوران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان و فعالان فضای مجازی در رشت آغاز به کار کرد.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان در این مراسم با اشاره به حضور 72 میلیونی افراد در فضای مجازی و ضرورت تولید محتوا در این عرصه اظهار داشت: سالم‌سازی فضای مجازی، دور کردن دشمن و مهیا کردن بستر حضور مردم در این عرصه از جمله مسائلی است که باید آن را جدی بگیریم.

سجاد ستوده با اشاره به لزوم تولید محتوا توسط نیروهای انقلابی در بین لایه‌های فضای مجازی گفت: امروز با توجه به اینکه‌ بسیاری از زیرساخت‌های فضای مجازی در اختیار دشمن است باید بتوانیم با عملکرد و راهکارهای مناسب در این فضا بر دشمن غلبه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نهضت فضای مجازی و سواد رسانه‌ای در چند سال اخیر اقدامات خوبی در استان گیلان انجام شده و هم‌اکنون به شکل علمی و با محتوای هدفنمد در حال فراگیری است.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به لزوم مانور تولید محتوا در فصای مجازی افزود: باید بتوانیم اقدام جدی و هوشمندانه‌ای برای شکستن حصار رسانه‌ای دشمن انجام دهیم که موضوع نهضت محتوا گام مهمی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه نهضت تولید محتوا گام مهمی برای سالم‌سازی فضای مجازی بوده و هم‌اکنون در سطح کشور توسط نیروهای انقلابی و فعالان مجازی در حال انجام است گفت: در حال حاضر شناسایی استعدادهای توانمند در حوزه‌های مختلف و حمایت از توانمندی‌های آنان را در اولویت قرار دادیم و باید از ظرفیت بسیج نیز در این حوزه بهره‌مند شویم.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به بخش‌های مختلف نخستین رویداد استارت‌آپی بسیج گیلان نظیر بخش بازی، نرم‌افزار تلفن همراه و پویانمایی بیان کرد: چیزی که در این رویداد اهمیت دارد در واقع خلق ایده تا تولید محصول است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به وظایف متنوع دستگاه‌های اجرایی در توسعه شبکه ملی ارتباطات گفت: ما در واقع بسترساز شبکه ملی اطلاعات هستیم که دارای لایه‌های مختلفی است و ناگزیر به توسعه زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کشور به تناسب نیاز مردم هستیم.

فرزاد توکلی با بیان اینکه میزان اقتصاد ICT در سال 2020 حدود 5 هزار میلیارد یورو بوده است خاطرنشان کرد: اقتصاد دنیا دارای 3 بخش خدمات، کشاورزی و صنعتی است و حوزه خدمات بیشترین ارزش افزوده را دارد و ورود تکنولوژی به این حوزه موجب اشتغالزایی 48 درصدی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به‌شدت نیازمند تولید محتوای دیجیتال هستیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 هزار فارغ‌التحصیل ICT در گیلان داریم که نشان‌دهنده ظرفیت انسانی، توانایی‌های بالا و مناسب این حوزه در گیلان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به لزوم تمرکز بر محتوای بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: تمرکز محتوای بازی‌های رایانه‌ای و نقش‌آفرینی در حوزه در ایجاو تحول در عرصه اقتصاد نیز موثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار