خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری ، حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه از آماده باش زمستانی در جاده های استان خبر داد .
کد خبر: ۹۲۱۰۳۱۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
حدود 2 هزار کیلومتر از محورهای استان کرمانشاه  برفروبی شد/ امدادرسانی به 107 خودروی گرفتار در برف و کولاک

فریبرز کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از  کرمانشاه، با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی مستقر بر جو منطقه، اظهار داشت: اکنون تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و مشکل خاصی در تردد وجود ندارد.

وی با اشاره به به محورهای درگیر کولاک، افزود: اکنون در محورهای اسلام آبادغرب (حسن آباد - چهارزبر)، دالاهو (سرمیل)، گیلان‌غرب (قلاجه)، سنقر وکلیایی (مله‌ماس) وکل حوزه راه‌های منطقه اورامانات (پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر) به‌صورت مقطع‌ای کولاک داریم و داشتن زنجیرچرخ در این محورها الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آماده‌باش زمستانی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: 44 راهدارخانه در این ایام فعال است و 500 نیروی راهداری در قالب 49 اکیپ‌ ثابت و سیار در این راهدارخانه‌ها آماده هستند.

کرمی مجموع نیروهای راهدار آماده‌باش و مستقر در راهدارخانه‌های سطح استان و درگیر برف‌روبی از صبح امروز را  164 نفر اعلام کرد و افزود: 109 دستگاه ماشین‌آلات در پی بارندگی‌های اخیر در سطح جاده‌های استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به پنج ساعت کولاک درپی بارندگی‌های اخیر در سطح استان، ادامه داد: تاکنون یک‌‌هزار و 863 کیلومتر برف‌روبی در سطح محورهای مواصلاتی اصلی استان انجام شده و  تناژ شن و نمک مصرفی در سطح این محورها، 780 تن بوده است.

کرمی مجموع نیروهای آماده‌باش و درگیربرف‌روبی در راه‌های روستایی استان را 45 نفر و مجموع ماشین‌آلات درگیر را 31 دستگاه اعلام کرد و گفت: تاکنون 922 کیلومتر از راه‌های روستایی را برف‌روبی و از 130 تن شن و نمک نیز استفاده کرده‌ایم.

این مسؤول اضافه کرد: از ابتدای صبح امروز در راستای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها نیروهای راهداری مشغول نمک‌پاشی محورهای مواصلاتی هستند و به 107 خودرو در برف مانده هم امداد‌رسانی شده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌ها از بعد از ظهر امروز تا صبح فردا (پنجشنبه) در نیمه جنوبی و غربی استان کرمانشاه از شدت بیشتری برخوردار است و بارش برف در گردنه‌ها، جاده‌های کوهستانی، نواحی سردسیر و معتدل موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد خواهد شد.

ارسال نظرات