خبرگزاری بسیج: برای ششمین بار، طی یکسال گذشته شورای پرحاشیه شهرگلستان سکان این شهر را به کوروش خالقی داد.
کد خبر: ۹۲۱۰۳۷۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران،شهرگلستان شهری از توابع شهرستان بهارستان و از شهرهای جنوب غربی استان تهران است ،که جمعیتی بالغ بر320هزار نفر را در خود جای داده است، این شهر برای مدت طولانی رنگ شهردار را به خود ندیده است.

شهرستان بهارستان،دومین شهر پرتراکم ایران،از یک‌سال پیش پس از دستگیری یکی از اعضای شورای شهر، وضعیت وخیمی به خود گرفت طوری که در ۱۲ماه۷شهردار و سرپرست معرفی کرد.

ماجرا از آنجا شروع شد،که پارلمان شهری گلستان ۲۵آذر۹۷علیرضا عرب را از سمت خود عزل کردندو علی عبدالهی را به سمت سرپرست شهردار معرفی نمودند.

این اقدام شورای شهر با واکنش تند بیژن سلیمان پور، فرماندار وقت بهارستان و حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده مجلس این شهرستان روبه رو می شود.

 اعضای پرماجرای شهر گلستان بدون توجه به اخطارهای مسئولان بهارستان ،سرانجام علیرضا عرب را برکنار و علی عبدالهی را بعنوان سرپرست جدید معرفی میکنند.

در همین حال، علی عبدالهی پس از معارفه بعنوان سکان دار جدید شهر دستگیر میشود و محافل رسانه ای از آن،بعنوان طنز"تلخ تغییرات شهری"یاد میکنند.

پس از دستگیری علی عبدالهی،بهلول فرزین با انتخاب قاطع پارلمان شهر گلستان،بعنوان سرپرست جدید بر کرسی شهر می نشیند و در این کشمکش و‌اتفاقات5سرپرست و شهردار دریک سال انتخاب میشوند.

با این حال،طول عمر ریاست بهلول فرزین بر کرسی شهر گلستان بیشتر از 5 ماه طول نمیکشد و پرونده او ‌هم مانند روسای پیشین بایگانی میشود و‌ با رأی شورای شهر ،جای خود را به رحیم پرچگانی میدهد.

رحیم پرچگانی در دوم مرداد ماه،شهردار جدید گلستان میشود و بعد از سه ما او ‌هم به علت مشکلات شخصی و آنچه که کهولت سن  گفته شد،استعفای خود را تقدیم پارلمان شورای شهر گلستان میکند.

    واکنش های دادستان و فرماندار بهارستان به استعفای پرچگانی...

فرماندار:دهن کجی به قانون است

دادستان:شورای شهر بی عرضه هستند

مجتبی خانباجی،فرماندار شهرستان بهارستان در جمع خبرنگاران در واکنش به عزل رحیم پرچگانی،توسط شورای شهر،آن را دهن کجی به قانون دانست و‌گفت:این اقدام یگ‌گناه نابخشودنی است و بهتر است شورای شهر پنجم،از انتخاب شهردار و سرپرستی شهردار گلستان عبور کنند.

غلامرضا صادقی،دادستان شهرستان بهارستان هم در واکنش به اتفاقات پارلمان شهری گلستان،اعضای آن را"بی عرضه"خطاب کرد و گفت:شورای شهر  نباید بدنبال منافع خود باشند و اگر از مسئولیت خود عاجزند استعفاء بدهند، تا مدیون خون شهدا نشوند.

با این حال،اعضای شورای شهر گلستان،تسلیم خواسته ها وگفته های دادستان و فرماندار نشدند و فردی را که مد نظر آنها بود،با اتفاق آراء برای مدیریت جدید شهری انتخاب کردند.

           بهلول فرزین،برای بار دوم سرپرست شهردار پرهیاهوی گلستان میشود

پس از استعفای رحیم پرچگانی به علت کهولت سن،قرعه آرای اعضای شهر گلستان مجددا به بهلول فرزین میخورد و برای بار دوم او سکان داری شهر گلستان را به عهده میگیرد.

بر اثر همین اتفاقات پیش رو، شورای شهر پرحاشیه شهر گلستان دچار تلاطم می شود، به گونه ای که چند تن از اعضای آن در محاکمه قضایی پرونده دار می شوند و این مسئله باعث شد تا دو نفر از اعضای شورای این شهر تعلیق شوند.

موسی مرحمتی و علی سلیمی، دو نفر از اعضای شورا شهر هستند که  توسط مراجع قضایی از کار تعلیق میشوند.

پس از این ماجرا،شکایت اعضای تعلیق شده شورای شهرگلستان،به دیوان عدالت  اداری کشانده می شود و این دیوان در رأی اولیه خود به نفع اعضای تعلیق شده حکم صادر میکند و پس چند روز، رأی خود را باطل و حکم خروج آنها را قطعی میکند،پس از رأی دیوان عدالت اداری قاسم علی زاده، عضو‌علی البدل شورا به پارلمان شهری گلستان ورود پیدا میکند.

 

بر اساس این گزارش،در اواخر مهرماه و پس از استعفای رحیم پرچگانی،بهلول فرزین که  پیش از این نیز به مدت پنج ماه سرپرست شهردار بود،بار دیگر با توافق اعضاء بر کرسی این نهاد تکیه میزند.

تا ساعتی پیش پس از تهیه این گزارش "علی عزیزی"مسئول روابط عمومی شهرداری گلستان "در تماس تلفنی با خبرنگار بسیج"از تودیع بهلول فرزین و معارفه کوروش خالقی خبرداد.

عزیزی در این گفتگو اظهار داشت:با اتمام دوره سرپرستی بهلول فرزین، شورای شهر گلستان درجلسه167خود، کوروش خالقی را به عنوان سرپرست شهرداری معرفی کردند،که این معارفه با حضور مسئولان شهری برگزارشد.

گفتتی است،قبلا برخی رسانه ها از جمله تهران نیوز،ازعزل بهلول فرزین به بهانه ناکارآمدی توسط شورای شهر خبر دادند،که این خبر امروز توسط روابط عمومی شهرداری گلستان تأیید شد.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات