وقت نماز، وقت تجارت نیست/مردم سالاری دینی سبب عصبانیت استکبار جهانی/توجه به حل موانع تولید

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه وقت نماز، وقت تجارت نیست و باید به حل موانع تولید توجه کرد، گفت: مردم سالاری دینی امروز سبب عصبانیت استکبار جهانی شده است.
کد خبر: ۹۲۱۰۵۳۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به اینکه زمان برپایی نمازجمعه وقت داد و ستد و تجارت نیست و در سوره جمعه نیز بدان اشاره صریح شده است افزود: وقت نماز، وقت تجارت و معامله نیست و باید این را مورد توجه همه بویژه کسبه‌ای که در اطراف میعادگاه نمازجمعه حضور دارند توجه و رعایت کنند.
وی با بیان اینکه تلاش کنیم عملکرد ما در برپایی نماز اول وقت الگویی برای همگان باشد گفت: نکند خدای نکرده در روز قیامت اهل سنت به خاطر پیشگامی در نماز اول وقت بر ما شیعیان مباهات کنند و ما سرافکنده اهل بیت (ع) باشیم.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) الگویی وارسته و شایسته برای همه مردم است و باید این الگو در جامعه ترویج و تبیین شود و در شهرستان به فضل خدا برنامه‌های بسیاری در بزرگداشت این ایام در مساجد و محلات و منازل برگزار می‌شود که حتی تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در نمازجمعه ۲۷ دی ماه و توجه دادن به یوم الله تشییع پیکر سردار سلیمانی و سیلی محکم سپاه اسلام به آمریکا و حفظ آن گفت: هر چند با سقوط هواپیمای اوکراینی با ابهامات فراوانی برخی قلیل خواستند این موضوعات را تحت شعاع قرار دهند، اما به فضل الهی خون سردار سلیمانی تحولی در جامعه ایجاد کرد که این ادامه دارد و انتقام سخت در راه است.
امینی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر مردم سالاری دینی به عنوان یک فرهنگ جدید در سیاست جامعه در مقابل کمونیست و لیبرالیست و کاپیتالیسم افزود: دشمنان اسلام از این مهم ناراحت و عصبانی هستند که انقلاب اسلامی ایران در ابعاد مختلف حکومت داری و مردم داری الگویی جدید معرفی کرده که در مقابل تمام استکبار و استبداد و استعمار غرب و آمریکا ایستاده است.
وی بر توجه به سخنان رهبر انقلاب و خط مشی ایشان در ابعاد مختلف تاکید کرد و گفت: باید به اقتصاد مقاومتی توجه شود و مشکلات تولیدکنندگان حل و سنگ اندازی و موانع در این راه انجام نشود تا به تحقق شعار سال بینجامد و استحکام اقتصادی ملی تحقق یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار