عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با تاکید بر لزوم تبیین سبک زندگی قرآنی و اسلامی گفت: توجه به آموزه های قرانی زمینه ساز پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی به ویژه در فضای مجازی خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۱۰۵۵۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت لاسلام محمدتقی پورمحمدی در آیین سوگواری یاس نبوی و گرامیداشت شهید سردار سلیمانی در جمع زنان بسجی مراغه افزود: قرائت و توجه به فلسفه و مبانی قرآن کریمٰ یکی از مهم ترین راه هایی است که در عصر حاضر برای مقابله با تهدیدهای ناشی از فضای مجازی وجود دارد و باید به آن اهتمام شود.

وی ادامه داد: تزکیه نفس و ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله مواردی است که در این کتاب آسمانی به آن تاکید شده و باید در جامعه اسلامی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام پورمحمدی  اضافه کرد: حجاب، عفاف و پاکدامنی همواره در آیات مختلف قرآن کریم به آن اشاره شده و در این راستا زنان جامعه اسلامی باید حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به ویژگی های بارز اخلاقی حضرت زهرا (س) گفت: ایشان نمونه و الگوی ولایت مداری و تبعیت از ولایت در جامعه هستند.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: امروز نیز بانوان جامعه اسلامی با تبعیت از سیره حضرت فاطمه (س)، در راه اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب و نیز ولایتمداری گام بردارند.

وی ادامه داد: انفاق و نیکوکاری به عنوان یکی از فرهنگ های نیک اسلامی در قرآن کریم مورد توجه و تاکید قرار گرفته که نمونه های بارز آن در صدر اسلام، حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بودند.

امام جمعه مراغه اضافه کرد: امروز نیز رسالت همه بانوان مسلمان، ادامه راه امامان معصوم (ع) و حضرت زهرا (س) در مسیر شکل گیری جامعه ای مبتنی بر آموزه های اسلامی و قرآنی باشد.

ارسال نظرات