امام جمهه مهربان:

حفظ عزت و اقتدار نظام در جهان با مقاومت مردم میسر است

امام جمهه مهربان گفت: اقتدار فرهنگی و خودباوری زمینه‌ دیگر اقتدارهای کشور است و راهی جز تقویت ارزش های معنوی و ارزش های مادی ندارد و حفظ عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران با عنایت خداوند و مقاومت شما مردم بدست می آید.
کد خبر: ۹۲۱۰۵۵۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹


امام جمهه مهربان در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی گفت گفت :مقام معظم رهبری در فرازی از خطبه ۲۷ دیماه سال جاری فرمودند تنها راه برای تاثیرگذاری در نظام جهانی ایجاد و تقویت اقتدار در زمینه‌های مختلف کشور است.
حجت الاسلام عین لو گفت: اقتدار فرهنگی و خودباوری زمینه‌ دیگر اقتدارهای کشور است و راهی جز تقویت ارزش های معنوی و ارزش های مادی ندارد و حفظ عزت  و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران با عنایت خداوند و مقاومت شما مردم  بدست می آید.
وی گفت: رزمندگان بدون مرز؛ حافظان کرامت انسان ها و تعبیر رزمندگان بدون مرز از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در خطبه‌های جمعه ۲۷دی ماه، تعبیر نو و اصطلاحی بدیع برای رزمندگان جبهه ی مقاومت اسلامی به کار می‌رود.
وی افزود: بدون در نظر گرفتن نژاد و رنگ و زبان و مذهب است، کاری که سپاه قدس در سال های اخیر برای مردم سنی و شیعه و عرب و کُرد و مسلمان و مسیحی در عراق، سوریه و لبنان و فلسطین و یمن، انجام داد، ادامه خواهد داد.
عین لو گفت:کسی که فریاد دادخواهی و یاری خواهی مسلمانی را شنیده به یاریش بر نخیزد، مسلمان نیست و هدف اصلی از جهاد رزمندگان بدون مرز، دفاع از مظلوم و مسلمانان ستم دیده، حفاظت از کرامت انسان ها و دفاع از مقدسات و حریم‌های مقدس است که هم مبنای انسانی دارد و هم مستند آموزه‌های دینی است و هم منطبق با قانون اساسی جمهوری اسلامی است.
خطیب نماز جمعه مهربان افزود: اعلام این تعبیر از سوی امام خامنه‌ای، پس از شهادت سردار سلیمانی و درست در زمانی که دشمن در توهم ضعف و شکست ایران انقلابی به سر می‌برد، با صراحت تمام ارتقای فعالیت سپاه قدس از حوزه غرب آسیا به همه‌ی جهان را اعلام می‌دارد و حرکت ملت های مقاومت را از آرمانخواهی به سمت و سوی اقدام و عمل سوق می‌دهد. این یعنی موجودیت صهیونیسم و استکبار پس از شهادت سلیمانی و به برکت خون پاک او به خطر افتاده و به اخراج آمریکا از منطقه و افول و زوال او و به تبع آن صهیونیسم منجرخواهد شد.
وی تصریح کرد: با تهدید احمقانه آمریکا به سردار قاآنی، فکر نکند انتقام ما از ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی تمام شده ! نه! ما جوانمردانه بحول و قوه الهی انتقام سختی خواهیم گرفت و آمریکای جنایتکار و همپیمانانشان را رسوا خواهیم کرد.
وی گفت: دشمنی اروپا کمتر از آمریکا نیست و همراهی سه کشور اروپایی(فرانسه، آلمان و انگلیس) با آمریکای جنایت کار در یکسال اخیر و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل و عمل نکردن به تعهدات خود در برجام در برابر همکاری‌های حداکثری ایران، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حکایت از دشمنی و خباثت آنان دارد ودلیل این دشمنی مشترک با ایران را در ذات اسلام انقلابی که درحال انتشار است.این موضوع (بیداری اسلامی، اقتدار و قدرت روز افزون نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران) دلیل مهمی است که همه این کشورها از ایران کنونی وحشت داشته باشند و آن را خطر مشترک برای منافع حال و آینده‌ی خود بدانند.
امام جمعه مهربان با بیان اینکه فشار حداکثری دشمن به خاطر حوادث اخیر است، گفت: این بار در فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا که ریاست آن برعهده یکی ازشاهزاده‌های بحرینی شیخ سلمان است، در اولین روزهای هفته، چهارباشگاه فوتبال ایران(استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو) را از میزبانی بازی‌های آسیایی محروم کرده است.
وی گفت: علیرغم شعارهای پوچ و فریبنده فیفا مبنی بر سیاسی نبودن ورزش، شاهد این اقدام شگفت‌انگیز و ناجوانمردانه هستیم، واکنش قاطع و سریع مدیران و پیشکسوتان این باشگاه ها قابل تحسین است، لکن مدیران فدراسیون فوتبال وزارت ورزش باید توضیح دهند، آیا با تدابیر پیشگیرانه می‌شد از این اتفاق جلوگیری کرد یا خیر؟
وی خاطر نشان شد: دستگاه سیاست خارجی و وزرارت ورزش و فدراسیون فوتبال، باید برای شکستن این حکم ناجوانمردانه و جلوگیری از اقدامات و توطئه‌های بعدی دشمنان و حریفان منطقه‌ای ایران با دیپلماسی فعال ورزشی، از هم اکنون و با برنامه و نقشه روشن، جلوی تحرکات زیاده‌خواهانه آنان را بگیرند.
وی تصریح کرد: قرآن و معیارهای انتخاب فرد اصلح است و رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند؛ اگر مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد روی همه دستگاه ها کشور تاثیر دارد ودر صورتی مجلس می تواند خوب عمل کند که نماینده های لایق و شایسته در او باشد! این نماینده های شایسته و لایق را شما باید انتخاب کنید.
حجت الاسلام عین لو گفت : بدترین افراد کسی است که آخرت خود را به دنیایش بفروشد و بدتر از او آن کسی خواهد بود که آخرت خود را برای دنیای دیگری بفروشد وانتخاب و بار امانت الهی بر دوش نمایندگان و نمایندگی مجلس شورای اسلامی یک امانت الهی است که باید به اهلش سپرده شود ومردم باید متوجه باشند که این بار امانت را به دست چه افرادی می‌سپارند از این نظر در برابر خداوند مسئول هستند و با تحقیق باید بهترین گزینه را انتخاب کنند.
امام جمعه مهربان گفت: نماینده های منتخب خائن به امانت مردم نباشند و تقوا، ملاک برتری انسان‌ها در درگاه خداوند و ایمان و تقوای الهی از جمله ملاک‌هایی است که نامزدهای انتخاباتی باید دارا باشند و ثروت و پست و مقام ملاکی مناسبی برای انتخاب اصلح نیست. نماینده باید تقوا داشته باشد و این ایمان و تقوا در اعمال و رفتارش نمایان باشد.
حجت لاسلام عین لو گفت :نمایندگان بایددارای علم و دانش و تخصص کافی برخوردار باشد و مجاهد و انقلابی بودن نماینده منتخب لازم است.

امام جمعه مهربان افزود: انقلابی بودن ،انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن از شاخص های مهم یک نماینده مجلس باید باشدو نماینده باید قوی و امین و مورد اعتماد باشدونماینده باید با مردم مدارا کند ونسبت به مردم دلسوز و مهربان باشد

وی گفت :نمایندگان نباید وعده‌های پوچ و دروغین به مردم ندهدو وعده هایی به مردم ندهند که امکان تحقق آن ها نیست وهم مرتکب گناه دروغگویی می شوند وهم اعتماد مردم نسبت به آنها سلب می شود.یقینا" بعدها رسوا خواهند شد.
امام جمعه مهربان با بیان اینکه تخریب رقبای انتخاباتی خلاف عقل و شرع و قانون است واى نماینده های مجلس از بسيارى از گمان‌ها بپرهيزيد كه پاره‏اى از گمان‌ها گناه است و جاسوسى مكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكند از خدا بترسيد .
وی خاطرنشان شد: نامزدها برای کسب آراء بیشتر نباید دیگر رقبای خود را تخریب و اذهان مردم را مشوش کنند، انجام این عمل غیر اخلاقی خلاف قرآن است.شما از توانمندی های خودتان بگویید وکاری به نماینده های دیگر نداشته باشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها