نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: در مقابل راهبرد مقاومت، راهبرد سازش و تسلیم قرار دارد که کاملاً بی‌ثمر بودن خود را تا به امروز نشان داده و زبونی کسانی که دنبال این راهبرد هستند در دنیا روشن است.
کد خبر: ۹۲۱۰۶۴۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به نهم بهمن‌ماه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در سال ۱۱ هجری قمری، بیان داشت: حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) بانوی بزرگواری است که درک مناقب و فضائل او برای مقدور ما نیست.

وی در ادامه بابیان اینکه حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) را الگو و اسوه خود می‌داند، اظهار داشت: رسول خدا (ص) در روایاتی درباره حضرت زهرای مرضیه (سلام‌الله علیها) فرموده‌اند که ایشان دارای باطن و حقائقی است که درک آن برای ما مقدور نیست.

امام‌جمعه کرج با اشاره به زیارت حضرت زهرای اطهر (س)، عنوان داشت: در فرازهایی از زیارت حضرت زهرا (س) می‌فرماید: «تو قبل از اینکه خلق شوی خدا از تو امتحان گرفت» لذا خود همین بیان دارای حقایق و معارفی است که عقول انسان را متحیر می‌کند و از فهم آن عاجز می‌سازد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انبیاء برای تکمیل نبوتشان باید به فضائل صدیقه طاهره (س) و معرفت و محبت به او اقرار کنند تا نبوتشان تکمیل شود، اذعان داشت: تأسی به زندگی و سیره حضرت زهرا (س) سفارش شده لذا لازم است به این اسوه الهی در عرصه‌های مختلف و دوران گوناگون زندگی پر خیرش دقت و توجه کرد و الگو گرفت.

وی در ادامه با اشاره به دوران زندگی مشترک حضرت زهرا (س) با امیرالمؤمنین (ع)، گفت: دوران زندگی مشترک حضرت زهرا (س) با علی بن ابی‌طالب ثبت‌شده و قابل تبیین و ارائه است تا به‌عنوان الگو برای کسانی که زندگی مشترکشان را شروع می‌کنند مطرح و مورداستفاده قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه زهرای اطهر (س) به‌دقت و با مهربانی همه حقوق مربوط به شوهر و همسر را رعایت می‌کرد، گفت: در کارِ خانه زن و شوهر به هم کمک می‌کردند و نسبت به هم مهربان بودند و این زندگی بی تجمل اما پر معنویت، باتربیت فرزندانی بی‌مثال، تمام عالم را تسخیر خودش کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حضرت زهرا (س) محیط خانه را در آن دوران سخت برای امیرالمؤمنین (ع) بسیار آرامش‌بخش کرده بود، افزود: حضرت زهرا (س) در مقام گفتار با همسرش این‌گونه سخن می‌گفت: «ای اباالحسن! من از پروردگار خود شرم می‏کنم چیزی از تو درخواست کنم که تو توان و قدرت انجام دادن آن‏ را نداری» لذا اگر همین بیان را همه ما مردان و بانوان سرلوحه کارمان قرار دهیم آرامش بسیاری بر خانواده‌ها حاکم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه الگو بودن زهرای مرضیه (س) فقط برای بانوان نیست و برای همه عالم هستی است، ادامه داد: حضرت زهرا (س) الگوی بشر است چراکه غیر از مسائل اختصاصی بانوان بقیه امورات زهرای اطهر (س) برای همه الگو است و همه باید از آن بهره ببرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: حضرت زهرا (س) بعد از شهادت رسول خدا (ص) و انحراف جامعه آن روز در جانشینی رسول خدا با غصب حق الهی شوهرش، وظیفه دیگری را متوجه خود دید و آن مبارزه با جریان فتنه و نیرنگ بود و تا آخر در مقابل این استکبار گری مقاومت کرد و مظلومانه در این مسیر به شهادت رسید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه در آن زمان جریان نفاق با تمام قدرت و با تأثیر بر افکار عمومی کار خود را جلو می‌برد، اظهار داشت: در این زمان حضرت زهرا (س) اقدام به مبارزه کرد و میدان مبارزه را نیز خوب تشخیص داد و از ابزار درست آن موقع استفاده کرد که اتفاقاً امروز هم به شکل دیگری نقش دارد و آن رسانه است.

وی بابیان اینکه رسانه پرقدرت آن روز خطابه و منبر بود، بیان داشت: دشمن با شایعه‌پراکنی، نشر اکاذیب، تحریف واقعیت‌ها، جعل روایات و دروغ بستن به پیامبر (ص) به اهداف ظاهری خودش رسیده بود و حجت خدا در خانه، خانه‌نشین شده بود.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: بعد از رسول خدا (ص) آن جمعیت انبوهی که در غدیر خم با علی ابن ابی‌طالب (ع) بیعت کرده بودند، حالا به دیگری رأی داده بودند و کس دیگری را بر مسند نشانده بودند لذا حضرت زهرا (س) با استفاده از ابزار رسانه، زبان به خطبه گشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در این خطبه با دقت تمام شریعت اسلامی را توضیح داد و تاریخ سیاسی آن زمان را تحلیل کرد و معنای ولایت، ولایت‌پذیری و دفاع از حریم ولایت را تا مرز شهادت تبیین کرد.

وی با طرح این پرسش که ای شیعیان فاطمه چقدر روی این خطبه کارکردید؟ بیان داشت: حضرت زهرا (س) در این خطبه حقانیت خود و خاندانش، ظالم، غاصب و طاغوت بودن طرف مقابلش را عالمانه و با صدایی رسا تا ابد ماندگار کرد لذا این قدرت رسانه است که می‌تواند از حق دفاع کند و یا حق را از بین ببرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه در وسط میدان مبارزه و جنگ رسانه‌ای قرار داریم، اظهار داشت: درحالی‌که در یک جنگ هیبریدی و ترکیبی از همه جهت مواجه هستیم، با چه استدلالی در سیمای جمهوری اسلامی، برنامه‌های ارزشی و انقلابی که کار روشن گری، بصیرت افزایی، مطالبه گری و دشمن‌شناسی را آموزش و انجام می‌دهند؛ بی‌خاصیت و در مسیر تعطیلی قرار می‌دهید؟

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید به مخاطب ملی فکر کند و همه اقشار را در نظر داشته باشد، عنوان کرد: اگر کشور انقلابی، رهبر انقلابی و مردم انقلابی هستند، نمی‌شود رسانه ملی‌اش لیبرال، سکولار و بی‌تفاوت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب باشد.

وی در ادامه افزود: در بحبوحه مشکلات اقتصادی، اشتغال و تولید و یا حرکت در مسیر امید دادن به مردم و فردای بهتر، دائم تبلیغ مصرف‌گرایی، نمایش تجمل، اشرافی گری و در فیلم‌ها قتل، کشتار، گرفتاری، کلاه سرهم گذاشتن و ناامیدی نمایش داده می‌شود؛ می‌بینید که پیاده‌نظام به‌اصطلاح هنری دشمن چگونه از ارزش‌های انقلاب انتقام می‌گیرد؛ شما چرا در زمین دیگران بازی می‌کنید؟

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز اظهار داشت: گاهی با ژست عقلانیت، افراد، محافظه‌کاری می‌کنند درصورتی‌که باید با عقلانیت کار انقلابی کنید؛ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و ایجاد امید در مردم با نقد منصفانه توسعه و گسترش پیدا می‌کند و نکند خدای‌نکرده تحت تأثیر دیگران و فشار از خارج مردم را از دست دهید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مقاومت زهرای اطهر (س) و روشنگری‌های او رسالت را به امامت متصل کرد، اظهار داشت: ما از زهرای مرضیه (س) مقاومت را یاد می‌گیریم و این نظریه مقاومت ریشه قرآنی و روایی دارد و در سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام کاملاً جریان داشته تا امروز به ما رسیده است و در این دوره نیز به‌خوبی نشان داد که کارایی دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه امامین انقلاب بر این مطلب تأکید داشتند و دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب در توصیه به دانش‏آموزان و دانشجویان، از جوانان خواستند که نظریه مقاومت را تبیین و ترویج کنید چون غیر از بعد نظامی در ابعاد دیگر مثل اقتصاد و سیاست هم این نظریه نقش دارد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در سیزدهم آبان ماه ۱۳۹۷، بیان داشت: رهبری در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند: «نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضى تصور نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاه‏هاى تبلیغاتى دارد و از این قبیل، ما عقب‌نشینی کنیم. نه خیر، نظریه مقاومت یک نظریه اصیل و درست است. هم در مقام نظر، هم در مقام عمل».

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه قسمت اعظم سوره مبارکه بقره، آل‌عمران و نساء درباره مقاومت در برابر دشمنان، کافران و منافقان است، اذعان داشت: قرآن کریم راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را مقاومت در مقابل دشمن درون و بیرون می‌داند.

وی با اشاره به بند شانزدهم از اصل سوم قانون اساسی، اظهار داشت: در این بند از قانون اساسی آمده است «دولت جمهورى اسلامى ایران موظف است به تنظیم سیاست خارجى کشور بر اساس معیارهاى اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بى‏دریغ از مستضعفان جهان»

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز به یکی دیگر از اصل‌های مرتبط با مقاومت در قانون اساسی اشاره کرد و عنوان داشت: در اصل ۱۵۲ قانون اساسی آمده است که «سیاست خارجى جمهورى اسلامى ایران بر اساس نفى هرگونه سلطه‏جویى و سلطه‏پذیرى، حفظ استقلال همه‏جانبه و تمامیت ارضى کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‏هاى سلطه‏گر و روابط صلح‏آمیز متقابل با دول غیر محارب استوار است».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه نیز به اصل ۱۵۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: بر اساس این اصل «جمهورى اسلامى ایران سعادت انسان در کل جامعه بشرى را آرمان خود مى‏داند و استقلال و آزادى و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان مى‏شناسد؛ بنابراین در عین خوددارى کامل از هرگونه دخالت در امور داخلى ملت‏هاى دیگر از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت مى‏کند.» لذا این جزء اصول قانون اساسی است و جبهه مقاومت و مسیر مقاومت جزو آرمان‌های نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان ساخت: در مقابل راهبرد مقاومت، راهبرد سازش و تسلیم قرار دارد که کاملاً بی‌ثمر بودن خود را تا به امروز نشان داده و زبونی کسانی که دنبال این راهبرد هستند در دنیا روشن است و خفت آل سعود و نوکری استکبار و بقیه این شجره خبیثه را به‌خوبی دیدید که چقدر پست و حقیر شده‌اند که آن‌ها فحش می‌دهند و بی‌احترامی می‌کنند و این‌ها برای آن‌ها سر و دست تکان می‌دهند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز در ادامه تصریح کرد: شیطان بزرگ به هر وسیله‌ای تلاش می‌کند در این جنگی که به راه انداخته‌اند مقاومت ما را بشکند و در مردم به‌خصوص جوانان تردید و تزلزل به وجود بیاورد ولو به‌وسیله به انزوا کشاندن قوی‌ترین فوتبال آسیا یعنی فوتبال ایران که این هم بخشی از همین جنگ ترکیبی است.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان داشت: همان‌طور که در جنگ هر نیرویی در هرجایی که قرارگرفته باید به‌موقع عمل کند و وظیفه خودش را به‌خوبی انجام دهد، مدیران باشگاه‌ها و پیشکسوتان فوتبال با قاطعیت و عزتمندانه موضع گرفتند که حاضر نیستند به هیچ قیمتی عزت و شوکت ایران اسلامی را زیر پا بگذارند و نتیجه هم گرفتند که به‌نوبه خود از این مواضع تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه امروز رشد و گسترش نظریه مقاومت از اصلی‌ترین نگرانی‌های دنیای استکبار است، اضافه کرد: ریشه همه سخت‌گیری‌هایی که استکبار به ایران دارد این است که ایران از نیروهای جبهه مقاومت حمایت می‌کند و می‌خواهند با سخت گرفتن بر ما این مسیر را قطع کنند.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز افزود: مسئولین آمریکایی گفته بودند: «آمریکا فشار بر جمهورى اسلامى را آن‏قدر افزایش خواهد داد تا شیره‏اش کشیده شود» یا دیگری گفته بود «ایران اگر مى‏خواهد مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کند»؛ اما امروز بروید و ببینید که در سایه ایستادگی و راهبرد مقاومت، حال‌وروز آمریکا چگونه است و مشکلات نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که به جانش افتاده و مسیر فروپاشی از درون را طی می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به رجزخوانی آمریکایی در پاسخگویی به حمله ایران در عین الاسد گفت: ناکامی‌های مکرر آمریکا در نقشه‌هایش علیه ایران و محکم‌تر شدن مواضع ایران و بی‌توجهی مردم به طرح‌های آمریکائی و روحیه استقلال‌طلبی که تلاش دارند از جوانان و جامعه بگیرند، مستحکم‌تر شده و امروز از هر جوان و نوجوان ایرانی بپرسید دوست دارد مستقل باشد یا زیر یوغ آمریکا باشد، محکم جواب می‌دهد مرگ بر آمریکا.

وی در ادامه بابیان اینکه این بصیرت، آنان را به‌شدت عصبانی کرده است، گفت: همین امروز در عراق مردم بصیر، یکپارچه حرکت ضدآمریکایی داشتند؛ اما متأسفانه دیده شد که بعضی سرانشان حاضرند دست کسی که برادرشان را به شهادت رسانده بفشارند و با او دست دهند لذا ما شاکر رهبر و مردم هوشیار و بصیر خودمان در جبهه مقاومت هستیم.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به اینکه باتجربه بسیار ارزشمند چله اول انقلاب، در حال وارد شدن به چله دوم و دهه‏ی پنجم انقلاب و برداشتن گام دوم هستیم، گفت: این حرکت الزامات و اقتضائاتی دارد که از مهم‏ترین آن‌ها نیروهای کارآمد و مدیران فردا هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه لازمه رسیدن به این مقصد مشارکت هدفمند و مؤثر جوانان است، اظهار داشت: مراحل اولیه برای رسیدن به تمدن اسلامی را با نسل اول و دوم و انبوه جوانان انقلابی آن دوره تا امروز سپری کردیم و امروز در دولت سازی و جامعه سازی گیرکرده‌ایم و چندین سال است که نتوانستیم دولت اسلامی درست کنیم و تا کار را به جوانان نسپاریم موفق نخواهیم بود که این را حکیم، مرشد و راهبر نظام اسلامی تأکید کردند و واقعیت هم همین است.

وی در ادامه افزود: دوستانی که خود را انقلابی و ولایی می‌دانند چرا پیام رهبری را نگرفته و دنبال گزینه‌های شصت و هفتادساله می‌گردند.

رئیس شورای زکات استان البرز با تأکید بر اینکه باید دولت جوان و انقلابی روی کار بیاید، عنوان داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دولت آینده باید دولت جوان و انقلابی باشد لذا این مقدمه‌ای می‌خواهد که مجلس انقلابی است و مقدمه آن نیز مجلس جوان است لذا جوانان صلاحیت‌دار را برای مجلس در نظر بگیرید و از چیزی نترسید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بعضی‌ها شبهاتی درست می‌کنند که وقت آزمون‌وخطا نیست، گفت: بنده با این جمله رهبری مطلب را تمام می‌کنم «اندیشه‏ی پیران و فکر و تجربه‏ی آن‏ها آن‏وقتی به کار می‏آید که حرکت جوانانه‏ی جوانان وجود داشته باشد؛ پیشران این حرکت، جوان‏ها هستند.»

وی در پایان خاطرنشان ساخت: این حرف بنده را شما تعداد محدودی هستید که می‌شنوید؛ همه شما باید در سطح استان بلندگو باشید و وظیفه خودتان بدانید که در این مسیر اطلاع‌رسانی کنید. اولاً حضور حداکثری مردم و ثانیاً فرستادن افراد انقلابی، خوش‌نام، جوان، خوش‌فکر و کار بلد تا ان‌شاءالله یک مجلس انقلابی مقدمه یک دولت انقلابی داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها