خبرهای داغ:
سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور در یادواره ۵۰۴ شهید خیابان چهارمردان قم گفت: یاد شهدا مثل شهادت است.
کد خبر: ۹۲۱۰۷۰۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار جلالی ریس پدافند غیرعامل کشور در یادواره ۵۰۴ شهید خیابان چهارمردان قم بیان داشت:یاد شهدا عین شهادت است و به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت جنگ نرم کشور مطرح شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که ما به سر می‌بریم ودر درگیری که بادشمن وجود دارد، یک نگاهی به گذشته میکنیم ویک نگاهی به امروز، آمریکایی‌ها بعد از انقلاب ، دفاع مقدس وتقویت نیرو‌های مسلح احساس کردند که ایران به یک سطحی از پایداری  رسیده و این باعث بشود نتواندبه تهدیدات پاسخ دهد و با یک رویکردی پیش دبستانه وایدولوژی، جریان تکفیری‌ها که پتانسیل درگیری با شیعه را داشتند راه اندازی کردند، وهدفشان این بود، هرچقدرمی توانند در درون مسلمین جنگ و برادرکشی وکشتار برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: هدف داعش مقابله با نظام جمهوری اسلامی است و استراژدی آن‌ها رعب و وحشت بین مردم بود؛ و از همه امکانات برای از بین بردن شیعیان استفاده کردند و چنین تفکری را سازماندهی کردندتا وارد ایران بشوند وضربه بزنند.

سردار جلالی درادامه به نواوری‌های جنگ اشاره کرد وافزود: یکی از این دستاورد ها تشکیل جبهه‌ به کمک حاج قاسم بود که در آن نیرو‌های عراقی، سوری، افغانستانی، حضور داشتند و ان محور مقاومت بود و یک جبهه مشترک اسلامی درقالب عملیات‌های مختلف شکل گرفت.

وی افزود:شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث اثار و برکاتی بود، که مهمترین آن ایجاد وحدت  درداخل کشور بود، شخصیت وانقلابی بودن ایشان هم دومین آثارشهادت حاج قاسم مربوط به عراق میشودکه درعراق بعدازتنش‌های داخلی باعث شد یک وحدت وهمدلی ویک انقلاب مردمی درعراق ولبنان ایجادبشود.

ریس پدافندغیرعامل کشور در ادامه افزود:اولین مکتبی که حاج قاسم سلیمانی ایجادکردند، مکتب «ما می‌توانیم» و دومین مکتب کمک به مظلوم بودکه ایشان درمنطقه به وجود اوردند و دنبال می‌کردند ویکی از محور‌های آن مکتب سرخم نکردن جلوی دشمنان بود.

وی با انتقاد از برخی اقدامات توهین آمیز اخیر گفت: این‌ها چه کسانی هستند که در عزای حاج قاسم سلیمانی به عکس او اهانت می‌کنند؟
در موضوع حادثه هواپیما وجود خطای انسانی یک مساله‌ای است، ولی اینکه یک عده‌ای طرفدار ترامپ بشوند، و شروع کنند به شمع روشن کردن و به شخصیت‌های ما مثل حاج قاسم اهانت کنند، نیز مساله دیگری می‌باشد.

سردار غلامرضا جلالی ادامه داد: این‌ها وابسته به کجا هستند از کجا حقوق می‌گیرند چه کسی آن‌ها را اداره می‌کند با چه تفکری این کار را در کشور می‌کنند؟

وی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد در زمان جنگ بر علیه اصلی‌ترین نماد‌های او چنین اقدام‌هایی صورت گیرد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور در پایان با تاکید بر اینکه باید همه مولفه‌های اقتدار ملی اعم از سیاسی، اجتماعی و علمی را مانند حوزه نظامی بازنگری و تقویت کنیم، گفت: اجازه ندهیم که خون حاج قاسم که یک وحدت ملی، روحیه انقلابی و انسجام ملی برای کشور ایجاد کرده وآن جمعیت میلیونی که درتشعیع پیکر شهید سلیمانی امدند با یک حادثه‌ای باطل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها