در نشست هیات اندیشه ورز بسیج اساتید و مسئولین صدا و سیمای استان لرستان مطرح شد؛
در نشست مشترک هیات اندیشه ورز بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان و مسئولین صدا و سیمای استان، مهمترین شیوه‌های مواجهه با گونه‌های زبانی این استان بررسی شد.
کد خبر: ۹۲۱۰۷۱۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست مشترک هیات اندیشه ورز این سازمان و مسئولین صدا و سیمای لرستان، با موضوع بررسی شیوه‌های مواجهه با گونه‌های زبانی استان لرستان برگزار شد.

تراکم گونه‌های زبانی لرستان؛ مظهر وحدت در عین کثرت مردم ایران زمین


در این دیدار، اساتید حوزه‌های زبان و ادبیات، روان‎شناسی، تاریخ و زبان‌شناسی، به طور مفصل با مسئولین، معاونت‌ها و کارشناسان مختلف شبکه‌ی استانی به تبادل نظر و تضارب آرا پرداختند.


ارائه‌ی تعاریف علمی از تراکم و تفکیک این گونه‌های زبانی به ویژه از منظر رده‌شناسی زبان و نیز ابتنا به مبانی قرآنی و فرهنگی و هویتی مهمترین مباحث این نشست بود.


دراین نشست، همدلی و انسجام مردم لرستان، به رغم تنوع و تکثر گونه‌های مختلف‌ زبانیِ "لری" و "لکی" از مظاهر وحدت در عین کثرت مردم نجیب ایران زمین دانسته و بر لزوم پرداختن بیش از پیش به این مقوله‌های زبانی، ادبی و فرهنگی برای افزایش رضایت‌مندی در جامعه‌ی مخاطبین رسانه‌ی استانی تاکید شد.

دکتر شیروی رئیس سازمان صداوسیمای استان و دکتر علی نظری رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان بر لزوم تدوام این همکاری‌های علمی در این زمینه و سایر حوزه‌های مشترک تاکید کردند.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان لرستان

ارسال نظرات