خبرهای داغ:
مسوول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی:

مسوولان برای راه اندازی قطعه مشاهیر در آرامستان ارومیه اراده‌ای ندارند

مسوول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه مسوولان برای راه اندازی قطعه مشاهیر در آرامستان ارومیه اراده‌ای ندارند و از اهمیت این موضوع غافل هستند.
کد خبر: ۹۲۱۰۸۸۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

 مصطفی قلیزاده علیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به نبود قطعه مشاهیر و فرهیختگان ادبی تاثیرگذار در آرامستان ارومیه، اظهار کرد: در آرامستان ارومیه قطعه‌ای به نام مشاهیر، فرهیختگان ادبی و چهره‌های تاثیرگذار وجود نداشته، بسیاری از مشاهیر فقید و نامی به صورت متفرقه دفن شده‌اند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده توسط حوزه هنری از شهرداری، شورای اسلامی شهر ارومیه و سازمان آرامستان‌های شهرداری، بیان کرد: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته قطعه ای تحت عنوان مشاهیر و فرهیختگان تاثیرگذار ارومیه آماده شده و امید آن می‌رود تا اوایل سال آینده نیز به بهره برداری برسد.

مسوول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان، ادامه داد: افرادی که در این قطعه مراسم خاکسپاری آنها انجام خواهد شد باید هنرمند و فرهیخته بودن‌شان توسط ارگان‌ها و نهادهای متولی فرهنگ تایید شود.

قلیزاده علیار افزود: پیگیری این مهم از سوی دیگر ارگان‌ها منتفی بوده و مسوولان وجود چنین قطعه ای را در آرامستان نیاز نمی بینند.

وی اذعان کرد: قطعه هنرمندان هیچ نفعی برای هنرمندان ندارد بلکه نفع آن برای آیندگان و نسل‌های بعدی است تا تاریخ شهر و بزرگان شهرشان را بشناسند و به آن‌ها افتخار کنند.

قلیزاده علیار خاطرنشان کرد: وجود قطعات فرهنگی در آرامستان شهر یک امتیاز فرهنگی برای هر شهر است که متاسفانه ارومیه تا به امروز از این امتیاز بی بهره است.

انتهای پیام

ارسال نظرات