کارشناس مسائل سیاسی مقاله ای با عنوان(میراسموس سازی جامعه ایران) منتشر کرد
کد خبر: ۹۲۱۰۹۴۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، میر اسموس یا بیماری روانی ((کمبود مقاومت، بی کنشی)) که توانست در برخی از زندان‌های کره شمالی سربازان امریکایی گرفتار را با وجود سرپناه مناسب غذا و آب کافی و بدون شکنجه‌های متداول در دنیا و حتی بدون نگهبانان مسلح و دیوار‌های بلند مجهز به سیم خاردار تا ۳۸ درصد به کام مرگ بکشاند.
سرگرد (پزشک) ولیام‌ای میر با تحقیق بر روی هزار زندانی جنگ ویتنام به این نتیجه رسید که در برخی از زندان‌های ویتنام با چند ترفند روانی ساده بر روی سربازان آمریکایی انگیزه را از آن‌ها می‌گرفتند. در نتیجه آن‌ها نه تنها اقدام به فرار نمی‌کردند بلکه مدام با همرزمان خود به مخالفت می‌پرداختند و بازندانبانان ارتباط دوستانه برقرار می‌کردند. ۳۸ درصد آن‌ها را به کام مرگ کشاند و آن‌هایی را که جان سالم به در بردند به انسان‌های بی انگیزه‌ای تبدیل کرد که بعد از آزادی و تحویل شدن به مرکزی از صلیب سرخ در ژاپن حتی حاضر نبودند به خانواده‌های خود تماس بگیرند. ویلیام این اقدام کره ای‌ها را تحت عنوان ((سلاح نهایی)) جنگ تعریف می‌کند
این تکنیک‌ها شامل:
۱-خبر چینی ۲-عیب جویی از خود ۳-از بین بردن وفاداری به مقام بالا‌تر و کشور ۴-جلوگیری از هرگونه دریافت عاطفی مثبت
قسمت اول (خبر چینی و عیب جویی از خود)
نیرو‌های کره شمالی با دادن جوایزی مثل سیگار به زندانیان آن‌ها را تشویق به (خبر چینی) می‌کردند و هدفشان از این کار تنبیه و بر خورد با متخلفین نبود، بلکه از بین بردن روابط دوستانه و قرار دادن آن‌ها در مقابل یکدیگر بود. کره ای‌ها دریافته بودند اگر سربازان امریکایی روزانه تشویق شوند به این کار از دوستان خود کم می‌کنند و به یکدیگر آسیب می‌رسانند.
مهمترین قسمت این روش این بود که سربازان نه در برابر افراد کره‌ای که در برابر افراد همرزم اعتراف می‌کردند و عیوب خود و همرزمان خود را بازگو می‌کردندو بدین ترتیب فرسایش زیرکانه علاقه و اعتماد، احترام و پذیرش اجتماعی میان آن‌ها اتفاق می‌افتاد و محیطی بوجود می‌آورد که رضایت مندی سربازان به شکل بی رحمانه‌ای به صورت پیوسته خالی می‌شد.
حال شاید از این تجربه امریکایی‌ها آموخته باشند که با روش‌ها و تکنیک‌های جدید و امکانات فراوانی که ابر رسانه‌ها و فضای مجازی در اختیار آن‌ها گذاشته است برای به زانو در آوردن کشور‌های مقاومت و مخالفان خود نهایت استفاده را ببرند و با نفوذ در سبک زندگی این ملت‌ها در حال پیاده سازی آن می‌باشند.
دعوت از نخبگان و هنر‌مندان و تشویق آن‌ها برای جذب در سیستم‌های رسانه‌ای و سینمایی هالیوود و با استفاده از بیان آن‌ها به سیاه نمایی و بدگویی ملت‌ها می‌پردازند و دائم از آن‌ها در جشنواره‌های مختلف تجلیل کرده و دادن جایزه های، چون نوبل آن‌ها را تشویق به پرداختن به عیوب جامعه خود می‌نمایند. این کار به صورت گسترده در داستان‌ها، فیلم‌های سینمایی، سخنرانی‌ها، لطیفه سازی‌ها، مناظرات و گفتگو‌های خبری و تحلیلی در فضای رسانه‌ها و مجازی در جریان است تا به صورت گفتمان عام در جامعه ایران تبدیل شود و ملت ما از پایبندی به اخلاق اسلامی و سنت‌های فرهنگی خارج نموده و دائما به عیب جویی یکدیگر بپردازند تا به مرور زمان پیوند‌های عمیق خانوادگی و قومی و مذهبی خود را از دست داده و تبدیل شوند به انسان‌های بی انگیزه و تنها که با حد اقل دست مزد و با کمترین هزینه برای سردمداران یهودی امریکا مبدل به سربازان برانداز بی هدف گردیم که همان تکنیک ناجوانمردانه بالاست؛ که در آشوب‌های اخیر و دستگیر شدگان کاملا این نکات روانشناسی مشهود است. البته مهمترین عامل برای بی انگیزه کردن ملت‌ها موضوعات اجتماعی مانند محور اقتصاد و تبعیض و اختلاف طبقاتی می‌تواند باشد، که در این مهم به امریکایی‌ها کمک بسیاری کرده و با این سناریو بعد از توافق برجام و روی کار آمدن معتدلین با سیستم در‌های باز اقتصاد و افزایش ضریب نفوذ اینترنت امریکایی و ابزار‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام زمینه مهیا و پیاده سازی را تا حد بسیاری برای دشمنان قسم خورده این ملت کمک کرده است.
قسمت دوم
سومین روشی اصلی که کره ای‌ها بکار می‌برند از بین بردن وفاداری به مقام رهبری و کشور بود که به صورت تدریجی، ولی پیوسته در جریان بود و نتیجه وحشتناک.
در یک مورد فرمانده به سرباز دستور داد در مزرعه برنج از آب در گودال ننوشد، زیرا که می‌دانست موجودات زنده در در درون آب ممکن است باعث مرگ وی شوند. ولی سرباز با نگاهی به سرهنگ گفت: ((رفیق تو دیگه سرهنگ نیستی، تو هم مثل من یک زندانی کثیف هستی، تو مراقب خودت باش و من هم از خودم مراقبت می‌کنم.)) سرباز چند روز بعد به علت ابتلا به اسهال خونی فوت کرد.
در طول گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همواره با ترفند و دروغ پردازی، امامین انقلاب را با تهمت‌های ناروا و متهم کردن به دروغ گویی، دیکتاتوری، مال اندوزی و دادن فتوا‌های ظالمانه و عدم رعایت حقوق ملت و ... متهم کرده اند تا با بارش افکار منفی در ذهن ملت وفاداری مردم ایران را از جایگاه رفیع ولایت بگیرند، که در این مسیر به علت ساده زیستی و نبود لکه‌های تاریک در منش سیاسی و سبک زندگی و نگاه بلند و عمیق دینی برگرفته از اسلام موفق نبوده اند. البته نباید ساده انگارانه به این تلاش‌ها نگاه کرد، چراکه اقشار مختلف مردم و میزان عمق اعتقادات آن‌ها به اصل رهبری اگر در فرایند فشار چندین ساله مورد بررسی قرار بگیرد تاثیرات را میتوان حس کرد، که البته در این مهم زیر ساخت‌های تفکر شیعه هرچقد تقویت شود دشمن ناکام‌تر خواهدبود. ولی متاسفانه در دیگر مسئولان کشور به علت‌های مختلف از قبیل: نوع مدیریت و یا وجود کاستی‌های اخلاقی و اعتقادی و نفوذ در سیستم تصمیم گیری و تغییر معادلات آن‌ها توانسته اند با نفوذ زمینه تخریب را فراهم سازند و باعث منفی شدن دید مردم به آن‌ها شوند و در یک فرایند بلند مدت انتصاب رفتار دیگر مسئولان و ایرادات آن‌ها با توجه به ساختار نظام و فرار رو به جلوی بر خی از آن‌ها در پاسخ گویی به نقاط ضعف عملکرد مخصوصا در سران قوا را، دشمنان به رهبری منتصب می‌کنند. به طور مثال (فشار‌های اقتصادی چند سال اخیر باعث دلخوری مردم و گله مندیشان در حوزه معیشت شده و به علت اینکه دولت در تحقق شعار‌های خود نتوانسته است اقدام موثری کند، لذا مشکلات را و عدم توانایی در کنترل افزایش قیمت هارا یا به نهاد‌های مرتبط به رهبری معرفی می‌کند و یا در تصمیمات اشتباه با عدم پذیرش مسولیت به عهده نظام و راس مجموعه منتج کرده و غیر مستقیم باعث پایین آمدن محبوبیت رهبری در جامعه شده است) که ایجاد روند روشنگری در بین مردم و ایجاد سازوکار قانونی برای پذیرش مسئولیت در جایگاه قانونی و اجرایی می‌توان بعد از ۴۰ سال جلوی این روش ضد بشری را در سیاست ورزی عناصر داخلی و خارجی غرب گرا گرفت. نتیجه این میشود که جوان ناکام در حوزه‌های اولیه ازدواج و اشتغال و یا مسکن زیر باز فشار روانی دست به اعتراض می‌زند و ضد انقلاب و رسانه‌های عبری عربی اورا به سمتی کانالیزه می‌کنند که همام مسیر خوردن آب آلوده در مزارع برج توسط سرباز آمریکایی است و نتیجه مرگ بار به همراه خواهد داشت مانند اتفاقاتی که در خوزستان و برخی مناطق دیگر کشور در اواخر آبان ماه روی داد و امریکایی‌ها توانستند با کشته سازی به اهداف خود برای برهم زدن امنیت کشور در کوتاه مدت استفاده نمایند و در دراز مدت تمام خانواده و دیگر وابستگان متصل به کشته شدگان را از نظام جدا سازی نمایند و به رهبری بد بین کنند
سید محمد حسن موسویان
کارشناس سیاسی 
ارسال نظرات
پر بیننده ها