آیت‌الله حاج محمد بلندنظر از فضلا و علمای برجسته و بنام استان لرستان و شهرستان الشتر به دیار حق شتافت و ظهر امروز بر دستان مردم الشتر به خاک سپرده شد
کد خبر: ۹۲۱۰۹۵۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، امروز شنبه پیکر «آیت الله محمد بلندنظر» از علما و فضلای برجسته لرستان با حضور پرشور مردم و مسئولان در شهر الشتر تشییع شد.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان بر پیکر این عالم ربانی نماز خواند.

گفتنی است، آیت‌الله حاج محمد بلندنظر از فضلا علمای برجسته و بنام استان لرستان و شهرستان الشتر پس از عمری تدریس و علم اموزی امروز در سن 94 سالگی به دیار حق شتافت.

آیت‌الله بلندنظر در سال 1304 هـ.ش در شهرستان الشتر متولد شد. او ابتدا قرآن را در محضر پدرشان که معلم قرآن بوده‌اند در مکتب خانه یاد گرفته و در سن 6 سالگی به خواندن نماز و قرآن مشغول و بعد از فوت پدر تحت تربیت مادری دلسوز و دائم‌الذکر قرار می‌گیرد.

در سن 16 سالگی برای فراگیری علوم دینی عازم قم شده و در مدت یک سال در قم به تحصیل مشغول گشت و سپس از آنجا وارد حوزه علمیه‌ کرمانشاه شد، در حالی که ریاست حوزه علمیه به عهده‌ مرحوم آیت الله کاظمی مومیوند بوده است.

 بعد از مدتی به دلیل اینکه پرداختن به دروس حوزوی در سطح عالی در این حوزه میسر نبوده است وی تصمیم می‌گیرد برای ادامه تحصیل به نجف اشرف مشرف شود. 

آیت‌الله بلندنظر در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله سید محمود شاهوردی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر کسب فیض نموده و به مدت 20 سال در حوزه‌ نجف اشرف به تحصیل و درک مفاهیم دینی اشتغال داشته است.

پس از 25 سال به ایران برگشته و مدت سه سال در حوزه علمیه‌ کمالیه خرم آباد در محضر آیت‌الله حاج آقا روح‌الله کمالوند دروس فقه و اصول را پشت سر می‌گذراند و به درخواست آیت‌الله کمالوند به مدت 2 سال امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) بوده و از سال 1338 به بعد امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر بوده‌اند.

وی قصد داشت به حوزه‌ی علمیه قم عازم شوند ولی به اصرار زیاد مردم شریف الشتر در این شهرستان ماند و به تبلیغ احکام و اقامه‌ نماز جماعت در مسجد جامع مشغول شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات