مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ساوه در گفتگو با «بسیج»:

حضرت زهرا(س) الگوى کامل یک بانوى اسلامى است/لزوم به کارگیری سیره معصومین در تربیت فرزندان

حجت الاسلام مهدی محمدی گفت:حضرت زهرا (س) در مقام، انسانی وارسته و دارای کمالات معنوی و در عین حال در مقام همسر و مادری دلسوز، بی بدیل و اسوه ای کامل برای تمام دوران است.
کد خبر: ۹۲۱۰۹۹۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه حجت الاسلام والمسلمین مهدی محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه مطرح کرد: آن حضرت حتی در برخورد با خدمتکار خانه خود نیز چنان بزرگ منش بود که کارها و امورات منزل را با او تقسیم می کرد.

وی گفت:در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

حجت الاسلام محمدی گفت:حضرت زهرا(س) همیشه رفتاری سرشار و آمیخته از ادب و تواضع و فروتنی نسبت به پدر داشت. گرچه رابطه ایشان بسیار عاطفی و سراسر محبت و صمیمیت بود ، اما این مانع احترام و تواضع ویژه ایشان نسبت به پیامبر(ص) نمی شد.

وی بابیان اینکه  از نکات بارز حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان سبک عملی تشویق به عبادت برای آنها است گفت: مسلما وقتی والدین الگوی عملی کودکان برای عبادت پروردگار باشند، در آینده و بزرگسالی آنها نیز به تعصی از والدین این راه را پیش خواهند برد.در همین زمینه امام حسن (ع) می فرماید: مادرم فاطمه را در شب جمعه در محراب عبادت دیدم که به عبادت و نماز مشغول است، او پیوسته به رکوع و سجود مشغول بود که شب به پایان رسید.
 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به ساده زیستی و پرهیز از تجمل  در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: مهریه کم، جهیزیه مختصر، اکتفا به غذای اندک و معاش کم، استفاده از حداقل امکانات برای زندگی و... همانگونه که در فوق شرح داده شد از خصوصیات آشکار سیده زنان عالم است.

وی خاطرنشان کرد:از مهمترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است. که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شده، نوزادش محسن(ع) را سقط کرده و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات