خبرهای داغ:
حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با«بسیج»:
حسینی گفت: نقش نخبگان و فعالان سیاسی در تبیین مسائل برای مردم و نشان دادن افراد شایسته در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باعث دلگرمی مردم می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۱۰۴۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: در زمان انتخابات تبلیغات بسیاری از سوی رسانه‌های بیگانه علیه حضور و مشارکت مردم در انتخاب صورت خواهد گرفت. در حقیقت در این مورد هیچ تردیدی وجود ندارد که دشمن، دشمنی می‌کند و می‌خواهد پایه‌های نظام ما را متزلزل و پشتوانه نظام را ضعیف سازد.
وی در ادامه به نقش مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: حضور مردم در انتخابات بیانگر نقش‌ آفرینی آن‌ها و حمایت از نظام جمهوری اسلامی است. لذا همواره تلاش‌هایی به منظور تحریم انتخابات از سوی معاندین و ضد انقلابانی که خارج از کشور هستند و یا بعضی افراد داخلی صورت خواهد گرفت. لذا مردم باید بدانند که آن‌ها در پی ضربه زدن به ملت ایران هستند، البته بعضی حوادث و ناکارامدی‌‌ها سبب گشته نوعی ناامیدی در اقشار جامعه به وجود آید و یا عدم کفایت برخی نمایندگان و کارگزاران نظام باعث سرخوردگی مردم می‌شود. وقتی اعلام شد تقریبا 90 نفر نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شدند حس ناامیدی و بی فایده بودن به مردم دست می‌دهد.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به بیان اثر بخشی اساتید حوزه و دانشگاه و نیروهای انقلابی در تبیین مسائل پرداخت و اظهار کرد: حال، اساتید حوزه و دانشگاه و نیروهای انقلابی در این شرایط باید به روشنگری امور بپردازند. چرا که ما در کشور عناصر انقلابی و متعهد کم نداریم، افرادی که به خوبی می‌توانند در مجلس حضور پیدا کنند، در نظارت بر دستگاه‌های اجرایی کوشا باشند، با ارائه طرح‌های مفید در جهت کاهش مشکلات کشور اقدام نمایند و مصالح کل کشور را در همه امور لحاظ کنند نه منافع شخصی.
حسینی در ادامه تصریح کرد: این افراد را باید به مردم معرفی کرد تا دلگرمی بیشتری ایجاد شود. به عنوان نمونه از افرادی که تحولات چشمگیری  را رقم زدند،آقای رئیسی ریاست قوه قضاییه است  که با ورودشان منشأ تحولات مثبتی در قوه قضاییه شدند.  حضور اینچنین افراد در جامعه  عامل  پیشرفت امور و دلگرمی مردم است. لذا اگر مردم دقت کنند و نمایندگان خوبی را انتخاب کنند حتما مجلس می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد و به تعبیر امام راحل(ره) مجلس می‌تواند در رأس امور قرار گیرد، البته به شرط اینکه نمایندگانش  با شیوه‌های غربی و با اتکا به سرمایه و تبلیغات فریبنده، خواهان جلب رأی مردم نباشند .
استاد دانشگاه تهران به حضور حداکثری مردم و عدم توجه آنان به رسانه‌های بیگانه اشاره کرد و گفت: اگر مسائل تبیین گردد و نکات برای مردم بازگو و تشریح شود حتما مردم مشکارکت خوبی در انتخابات خواهند داشت. ولی اگر انتخابات با کاهش مشارکت روبه رو شود، دشمن از وضعیت سوءاستفاده خواهد کرد.  لازم به ذکر است که دشمن جمعیت عظیمی که در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در تهران، اهواز، قم و کرمان و ... حضور داشتند و سراسر ایران شور، نوا و ماتم بود را نمی‌بیند و در رسانه‌هایشان تعداد اندکی که علیه نظام شعار دادند را به عنوان اقدام مردم ایران منعکس می‌کنند، بنابراین وقتی شاهد اینچنین رفتاری از آنان هستیم باید بدانیم که آن‌ها درصدد سوءاستفاد و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند،  لذا مردم احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد و با مشارکت حداکثری خود در انتخابات یکپارچگی خود را نشان خواهند داد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: نقش نخبگان و فعالان سیاسی در تبیین مسائل برای مردم و نشان دادن افراد شایسته در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باعث دلگرمی مردم می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها