خبرهای داغ:
دبیر کارگروه بانوان دهه فجر خراسان جنوبی گفت: همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا در 17 بهمن و مراسم تجدید میثاق با آرمانهای شهدا 17 بهمن و اجتماع زنان انقلاب مصادف با اربعین سردار سلیمانی در 16 بهمن برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۱۱۰۶۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نخعی دبیر کارگروه بانوان دهه فجر خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: بعد از انقلاب زنان جایگاه ویژه ای را پیدا کردند و فهمیدند نقش تربیتی مهمی دارند.

وی عنوان داشت: بنیانگذار انقلاب فرمودند "زن انسان ساز است و همچنین قرآن انسان ساز است". ایشان فرمودند " زنان باید در تمام مقدرات جمهوری اسلامی نقش داشته باشند از کلان تا جزء " و این دیدگاه امام تکلیف زنان را سنگین تر کرده و در پیروزی انقلاب و در دهه دوم هشت سال دفاع مقدس زنان نقش چشم گیری داشتند که ۷ هزار زن شهید و 5هزار جانباز زن داریم.
نخعی بیان داشت: در دوره سازندگی و در دهه چهارم انقلاب زنان پا به پای مردان حضور داشتند. در دهه چهارم انقلاب با پیشرفت های علوم مختلف و فناوری در کشور زنان گاهی جلوتر از مردان بودند و در گام دوم انقلاب زنان از جایگاه خاصی برخوردارند و در هر مقطعی با نقش انکارپذیر زنان مواجه می شویم.

مسئول امور بانوان استانداری به ماموریت های کارگروه بانوان ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: فراهم سازی زمینه مشارکت فعال زنان در برگزاری مراسم دهه فجر، تبیین نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، تبیین دستاوردهای علمی، فرهنگی و ورزشی و استفاده از توانمندی های زنان در همه عرصه ها و معرفی و تجلیل از زنان تاثیرگذار در عرصه های علمی پژوهشی، فنی و سازندگی است.

وی با بیان اینکه این کارگروه با مشارکت امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی برنامه هایی را در حوزه زنان تدارک دیده افزود: همه پیگیری ها به این دلیل است که بانوان جمهوری اسلامی ثابت کنند زنان فهیم و بصیر کشورمان همواره در صحنه های تاریخی و سرنوشت ساز در کنار مردان حضور فعالی داشتند همچنین در راهپیمایی ها و مراسمی که به منظور تجدید بیعت با آرمانهای امام برگزار می شود همیشه حضور زنان فعال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی که برای کارگروه امور بانوان در نظر گرفته شده از سوی ۸ فرمانداری و تعدادی از دستگاه های اجرایی ابلاغ شده تا به معرفی نقش حساس و کلیدی زنان در پیروزی انقلاب تاکید شود.

نخعی اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر ۵۰۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستانها برگزار می شود با موضوعات علمی، تحقیقاتی، تجلیل، جشن، همایش، دیدار با خانواده شهدا و نشست های مشترک با مدیران اجرایی استان جهت جمع بندی مطالبات حوزه زنان و خانواده است.

وی ادامه داد: نشست های نقش زنان در انقلاب، مسابقات، بررسی مسائل و مشکلات زنان و آسیب های اجتماعی زنان سرپرست خانواده و روشهای سالم زیستن، کارگاه های آموزشی با موضوعات منزلت زن و خانواده، اندیشه های امام و فعالیت های زنان در انقلاب، توان افزایی و تاب آوری زنان، کارگاه های آموزشی سلامت و اجرای طرح سنجش قامت، ارتقاء راه های سلامت جسمی و روانی زنان، ترویج فرهنگ کارآفرینی زنان، حقوق زنان و خانواده ، آموزش زنان روستایی، سبک زندگی جهادی‌ و انتشار ویژه برنامه های پژوهشی فرهنگی و بازدید از مراکز درمانی و خوابگاه های دخترانه از دیگر برنامه های دهه فجر است.

مسئول کارگروه بانوان ستاد دهه فجر استان گفت: اهم برنامه ها شامل ۴۰ نشست تخصصی، ۳۰ کارگاه اموزشی، ۳۰ همایش ، ۵۰ دیدار و بازدید ، ۵۰ نمایشگاه و برنامه های متنوع دیگر است.

وی اظهار داشت: نشست تخصصی و بصیرتی برگزار شده در ایام دهه فجر بالاترین میزان برنامه هاست و بیشترین آمار برنامه ها را شهرستانهای سربیشه، طبس و بشرویه دارند.

نخعی افزود: برنامه محوری در مرکز استان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ، مراسم‌ تجدید میثاق با آرمانهای شهدا در ۱۷ بهمن و اجتماع زنان انقلابی مصادف با اربعین سردار سلیمانی ۱۶ بهمن برگزار می شود.

وی ادامه داد: همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا با همکاری بنیاد شهید ۱۹ بهمن ، اکران فیلم های مستند در حوزه زنان و خانواده ویژه دانشجویان دختر با همکاری دانشگاه های بیرجند ، اهدای بیش از صد سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد و موسسات خیریه در ۱۴ بهمن است.

مسئول کارگروه بانوان ستاد دهه فجر استان گفت: برگزاری نمایشگاه با موضوع دستاوردهای حوزه بانوان با همکاری دستگاه های اجرایی از ۱۲ تا ۲۵ بهمن است و برپایی بازارچه خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار از ۱۹ لغایت ۲۵بهمن در نگارخانه شهرداری است.

وی ادامه داد: خدمات رفاهی و تفریحی ویژه دهه فجر از جمله سفر زیارتی زنان سرپرست خانوار با همکاری کمیته امداد و ویزیت رایگان بانوان و دختران در حاشیه نماز جمعه و شرکت بانوان در برنامه های گرامیداشت ۱۲ و ۲۲ بهمن با شکوهتر از سالیان قبل از مهمترین برنامه های در ایام الله دهه فجر است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها