خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و رسیدگی به وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:
معاون اجتماعی و رسیدگی به وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از مختومه 153 فقره پرونده ویژه زندانیان در شورای حل اختلاف استان تا پایان آذر ماه امسال خبر داد و افزود: 5 هزار و 603 پرونده صلح و سازش از ابتدا سال 98 تا پایان آذر ماه سال جاری انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۱۱۰۹۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا معاون اجتماعی و رسیدگی به وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری کارگروه کارگروه قوه قضاییه ستاد دهه فجر خراسان جنوبی اظهار داشت: دهه فجر امسال به دلیل ورود به چله دوم و با توجه به راهبردهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب متفاوت تر است  لذا باید همگان خصوصا دستگاه های دولتی حضور پر شوری در ایام دهه فجر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در فضای الکترونیک امروز دستگاه قضایی به دنبال استفاده از روش های نوین در اجرا دستور العملها و برنامه های خود است، گفت: به همین منظوربرای اولین بار دستگاه قضایی استان ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی را دارد و 90 درصد ابلاغات به صورت الکترونیکی انجام می شود که باعث کاهش زمان صدور، حفظ حریم شخصی اشخاص و بدون حضور فیزیکی امکان مشاهده  بر روی تلفن همراه را دارد.

حجت الاسلام وحدانی نیا ادامه داد: صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک برای اولین بار در استان که این امکان را فراهم کرد تا فرد در هر نقطه از استان هست با ارائه یک درخواست به مرکز استان  و بارگزاری آن در سیستم مرکزی این گواهی را دریافت کند که مزایای این روش عدم نیاز به حضور، کاهش زمان صدور از سه روز به سه ساعت و کاهش هزینه صدور است.

 معاون اجتماعی و رسیدگی به وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از وجود پرونده تمام الکتروننیک در دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: در این روش علاوه بر دسترسی به موقع، مانع از دسترسی افراد غیر مسئول به پرونده ها می شود.

وی با اشاره به اتصال تمام دادگستری های استان به فیبر نوری به منظور تسریع در روند پرونده ها ادامه داد: یکی دیگر از طرح ها پابند الکترونیکی زندانیان است که به جای حبس فرد در چارچوب زندان به مجرمان این امکان را می دهند تا با حضور در خانواده و محل اشتغال خود مدت حبس خود را سپری کنند، که تا کنون برای 18 نفر از محکومان استان این مورد اجرا شده است.

 حجت الاسلام وحدانی نیا ادامه داد: با توجه به نگاه جدید قانون گزار به  حکم های جایگزینی ها ااز ابتدای فروردین ماه سال 98 تا 28 دی ماه  سال جاری تعداد 902 فقره پرونده مجازات جایگزین داشتیم.

وی با اشاره به اجرای طرح قاضی مدرس با نگاه پیشگیرانه در مدارس استان گفت: با تعاملاتی که با آموزش و پرورش داشتیم همکاران قضایی ما به مدارس معرفی می شوند تا در برنامه صبحگاه نکات لازم را در حوزه موضوعات اجتماعی به دانش آموزان بیان کنند.

 معاون اجتماعی و رسیدگی به وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از راه اندازی سامانه سجام به منظور استفاده از ظرفیت اطلاعات مردمی خبر داد و افزود: این سامانه دیده بان مردمی است که گزارشات جامعه مردمی را به صورت کشوری و استانی دریافت می کند که علاوه بر محرمانه بودن، بستری برای امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی است.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه های فعالیت دادگستری ارائه خدمات مددکاری و اجتماعی خصوصا برای خانواده های آسیب پذیراست، تصریح کرد: کلیه پرونده هابی که به دست ما می رسد با نگاه تکریم ارباب رجوع به واحد مشاوره ارجاع می شود.

 وی با اشاره به پرداختن به موضوع صلح، آشتی و سازش در شوراهای حل اختلاف افزود: تمامی جرایم غیرعمد را به شورا حل اختلاف ارجاع می دهیم تا همان ابتدا پرونده ساز و کار کیفری پیدا نکند لذا با سازمان صنعت و معدن و انجمن صنفی کارگران استان در زمینه برگزاری شعب تخصصی صلح و سازش تفاهماتی انجام شده است.

 معاون اجتماعی و رسیدگی به وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از مختومه کردن 153 فقره پرونده ویژه زندانیان  در شورای حل اختلاف استان تا پایان آذر ماه امسال خبر داد و افزود: 5 هزار 603 پرونده صلح و سازش از ابتدا سال 98 تا پایان آذر ماه انجام شده است.

 حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه کارگروه قضایی استان به منظور گرامیداشت ایام الله دهه فجر مصوبات داشته است،گفت: دیدار با خانواده شهدا، و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جانباختگان در مراسم تشیع سردار سلیمانی در ازدحام جمعیت در کرمان که دو نفر از کارکنان دستگاه قضایی استان بودند از جمله برنامه های کمیته  قضایی استان در ایام الله دهه فجر است.

وی ادامه داد: فضا سازی اداری، برگزاری کارگاه آموزش سبک زندگی، مسابقات ورزشی، کارگروه اجرایی انقلاب و اخلاق حرفه ای، بازدید از زندانیان و مددجویان کانون های اصلاح تربیت و زندان مرکزی بیرجند از دیگر برنامه های دنبال شده در ایام دهه فجر توسط کمیته قضایی استان است.

انتهای پیام/

 

 

  

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها